جوکار در نشست خبری مطرح کرد:

برچسب سیاسی به دغدغه های مردم مانع پیشبرد کارها/همه روستاها تا سه سال آینده از آب آشامیدنی و گاز بهره مند می شوند

رییس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: زمانی که به هر گفته‎‎ای برچسب سیاسی زده شود، دیگر کار پیش نمی‎‎رود، همانطور که بنده از رکود و مسائل اقتصادی و کارخانه‎‎های در حال ورشکستگی از وزیر کشور سوال کردم و رسانه‎‎ها به این موضوع برچسب سیاسی زدند.
کد خبر: ۸۶۰۵۸۷۱
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: «محمدصالح جوکار» امروز در نشست هم‎‎اندیشی با اصحاب رسانه با بیان اینکه پیگیری دغدغه‌های اقشار مختلف جامعه از جمله ضروری‌ترین وظایف اصحاب رسانه است، اظهار داشت: موشکافی حقیقت از مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از دیگر رسالت‌های خبرنگاران در راستای رسیدگی به مشکلات جامعه است.

وی در این نشست گفت: در خصوص بحث تصفیه‎‎خانه شاهدیه و زارچ که گفته می‎‎شود، آب آن برای برخی کارخانه استفاده می‎‎شود، پیگیری‎‎هایی انجام شد ولی زمانی که مسئولین همکاری نمی‎‎کنند، انتظار بهبودی نباید داشت و در حال حاضر هم باعث مشکلات زیست محیطی برای مردم شده است.

علاوه بر عدم پرداخت عوارض 148 میلیاردی سال 92سنگ معدن، هنوز تکلیف عوارض 94 مشخص نیست!

جوکار عدم اجرای تعهدات قانونی واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه دولتی و دولتی را، از جمله مهمترین عوامل وجود مشکلات اقتصادی و صنعتی استان یزد دانست و بیان کرد:  148 میلیارد تومان عوارض استخراج سنگ معدن به یزد داده نشد و در حالی این رقم مربوط به بودجه سال 92 است و تکلیف عوارض سال 94 هم هنوز مشخص نشده است و این موضوع را تا دیوان محاسبات و سازمان بازرسی هم پیگیری کردیم.

زمانی که به هر فعالیت برچسب سیاسی زده شود، دیگر کار پیش نمی‎‎رود

وی با بیان این که همه فسادها منشاء گرفته از قانون گریزی است، گفت: مجلس به وظیفه خود عمل کرده و قوانینی را وضع میکند، در عین حال اجرا نمی‎‎شود و ضعف در اجرای قانون، فسادهایی را به همراه داشته است.

وی گفت: زمانی که به هر گفته‎‎ای برچسب سیاسی زده شود، دیگر کار پیش نمی‎‎رود،همانطور که بنده از رکود و مسائل اقتصادی و کارخانه‎‎های در حال ورشکستگی از وزیر کشور سوال کردم و رسانه‎‎ها به این موضوع برچسب سیاسی زدند.

تخصیص 600 میلیاردی اعتبار برای انتقال آب به یزد

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به ضرورت توجه ویژه به بحث تأمین آب استان به عنوان مهمترین عامل توسعه صنعتی یزد گفت: امسال 600 میلیارد تومان اعتبار ویژه پروژه انتقال آب به استان یزد، از سوی مجلس شورای اسلامی اختصاص داده شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مبدا و منشا توسعه، اشتغال و ارزش افزوده، آب است و این سوال وجود دارد که چرا در کویری در همین نزدیکی 300 لیتر آب استخراج می‌‌کنند 100 آن شیرین‎‎سازی می‎‎شود و 200 لیتر در همان محیط رها می‎‎شود؟

همه روستاها تا سه سال آینده از آب آشامیدنی و گاز بهره مند می شوند

وی اعلام کرد: مصوب شده است که همه روستاهای کشور تا سه سال آینده آب آشامیدنی داشته باشند و تا پایان سال 95 کلیه روستاهای بالای 20 هزار نفر گازرسانی شوند که در این راستا بحث گاز اغلب روستاهای استان پیگیری شد.

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اضافه شدن یک حوزه به حوزه‌های انتخابی استان یزد افزود: طرح اصلاح حوزه‌های انتخابی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

توسعه صنعتی یزد با طرح تقسیمات کشوری جدید، دیگر امکان‏‏پذیر نیست!

جوکار با بیان این که در طرح تقسیمات کشوری جدید، دیگر در یزد هیچگونه توسعه صنعتی امکان‏‏پذیر نیست، گفت: وسعت شهر یزد در حال حاضر 3 هزار و 500 کیلومتر است و با توجه به کم بودن وسعت شهر یزد، به هیچ عنوان امکان توسعه صنعتی در این شهر وجود ندارد.  

رییس مجمع نمایندگان استان یزد استفاده از دانش بومی و فناوری داخلی را یکی از ضروری‌ترین راهکارهای ارتقای شرایط اقتصادی در استان یزد و کشور عنوان کرد و اظهار داشت: جلوگیری از واردات کالاهایی که امکان تولید آنها در داخل وجود دارد، ضروری است پس چرا باید به هر دلیل و بهانه‎‎ای در یزد که قطب کاشی کشور است، واردات کاشی داشته باشیم تا صنعت کاشی ما این گونه فلج شود؟

استان یزد نیازمند آمایش جدید صنعتی

وی با بیان این که استان یزد نیاز به آمایش جدی صنعتی دارد، اظهار کرد: باید صنایع با ارزش افزوده و کم آب‎‎خواه مانند صنایع «های تک» در یزد راه‌‌اندازی شوند ولی چرا این کار سریع‎‎تر صورت نگیرد با اینکه منابع انسانی قوی در این خصوص در یزد داریم.

نماینده یزد با بیان این که سیستم بانکی امروز از معضلات پیشرفت است، گفت: برخی بانک‌‌ها به مراکز دانش بنیان نیز به سختی وام می‎‎دهند و تسهیلاتی وجود ندارد تا صنایع «های تک»  رشد کنند و این موضوع بسیار به ضرر استان است.

عوارض ورود اتباع بیگانه معلوم نیست در کجا خرج می شود

وی در خصوص مشکلات اتباع بیگانه عنوان کرد: کشور عوارضی را برای ورود این اتباع بیگانه دریافت می‌‌کند ولی چون ردیفی برای آن در نظر گرفته نشده، متاسفانه معلوم نیست چگونه خرج می‎‎شود و اتباع هم ساماندهی نشدند و داخل شهرها از جمله بافت تاریخی یزد نابسامانی‎‎هایی را ایجاد کرده‎‎اند که در شان یزد نیست.

به گفته‎‎ی این مسئول، نامه‎‎ای با امضای 150 نماینده مجلس خدمت رییس جمهور محترم بردیم که ایشان هم به سازمان مدیریت برای اختصاص اعتبار به بافت فرسوده یزد دستوراتی دادند تا با ساماندهی از وجود معتادین و اتباع بیگانه و غیره پاک‎‎سازی شود.

اجرای 60 درصدی مصوبات جلسات محله ای

جوکار در مورد این که آیا صنعت یزد برای جذب سرمایه‎‎گذار خارجی دارای طرح مطالعاتی است، پاسخ داد: تاکنون یک طرح بیشتر به ما داده نشده و با این روند، سرمایه‎‎گذار خارجی حاضر به هزینه کردن نیست لذا صنعت استان باید فعال‎‎تر عمل کند و طرح‎‎های مطالعاتی داشته باشد تا بتواند وارد عرصه سرمایه گذاری خارجی شود.

وی بازدید و حضور در بیش از 80 محله و روستای یزد، اجرایی شدن بیش از 60 درصد مصوبات جلسات محله‌ای که با حضور مسئولان برگزار شده، راه‌اندازی 4 مرکز تحقیقاتی، دریافت مجوز 550 تخت بیمارستانی ویژه بیمارستان‌های شهر یزد و پیگیری احداث 4 مرکز اورژانس خیرین را، از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار دفتر نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

 

یزدامروز

ارسال نظرات