حضور پیرو جوان و کودک و خردسال، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها ، ورود خیمه گاه حضرت امام حسین(ع) و حضرت قاسم به خیل جمعیت و برپایی نمازجماعت از ویژگی‌های بارز این پیاده روی بود.
کد خبر: ۸۶۰۵۷۷۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶


به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ این پیاده‌روی به مسافت 17 کیلومتر و با حضور اقشار مختلف مردم و هیئت‌های مذهبی برگزار شد و شرکت کنندگان با عزاداری و مرثیه خوانی در سالروز شهادت امام هشتم به سوگواری پرداختند.


حضور پیرو جوان و کودک و خردسال، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها، ورود خیمه گاه حضرت امام حسین‌(ع) و حضرت قاسم به خیل جمعیت و برپایی نمازجماعت از ویژگی‌های بارز این پیاده روی بود.

آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در اجتماع عظیم این پیاده‌روی در امامزاده ابراهیم(ع)دشتستان با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم معنوی اظهار داشت: همه مردم و مسئولان در برگزاری این آیین بزرگ و معنوی اهتمام ورزیدند و زحمت کشیدند و این عمل قابل تقدیر است و امیدوار هستیم این گونه مراسمات باشکوه و پرشور تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به علاقه‌مندی و عشق و دلدادگی مردم به ائمه اطهار(ع) افزود: این شور و شعور و دلدادگی و عشق به ائمه اطهار(ع(در واقع سبب شده که سیل عظیم جمعیت به حرکت در بیایند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: حضور سیل عظیم و ده‌ها هزار نفری مردم بیان می‌کند که «ای امام رئوف(ع)، ما دلدادگان شما هستیم که امروز اینجا حاضر شده‌ایم.»

همچنین در این مراسم باشکوه سید مهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان پا به پای مردم در این پیاده روی شرکت داشت. بر اساس این گزارش، بیش از 70 هزار نفر از مردم شهرستان دشتستان، در این مراسم بزرگ پیاده‌روی ولایت که هر ساله بمناسبت سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) برگزار می‌شود، شرکت کردند و عشق خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.

امامزاده ابراهیم از فرزندان موسی بن جعفر(ع) است که آستان مقدس ایشان در 17 کیلومتری شهر برازجان در جوار روستای ننیزک از توابع بخش مرکزی دشتستان قرار گرفته و در طول سال به ویژه در ایام محرم و صفر میزبان دوستداران خاندان اهل بیت(ع) و عزاداران حسینی از سراسر کشور است. / انتهای پیام

ارسال نظرات