مسئول انديشکده يقين گفت:در دانشگاه ها چه کرديم که محصول آن يک پزشکي مي شود که بخيه هاي يک کودک چهار ساله را به خاطر 150 تومان پول درمي آورد.
کد خبر: ۸۶۰۵۷۳۶
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، دکتر حسن عباسي در دانشگاه شهرکرد به مناسبت روز دانشجو بعد از اشاره به حادثه 16آذر گفت: در جامعه شاهد يک سقوط اخلاقي هستيم که محصول حوزه علميه، صدا و سيما، دانشگاه، آموزش و پرورش و ارشاد است.


عباسي با ياداوري  دفن چند هزار تن سيب زميني توسط دولت،  کشيدن بخيه هاي يک کودک چهار ساله به خاطر وضعيت مالي دربيمارستان خميني شهر اصفهان و نابود شدن 180 هزار ميليلارد تومان از پول مردم در بورس افزود: اين حوادث در جامعه نشان از يک سراشيبي اخلاقي است که زمينه آن را بايد در مراکز آموزشي و دانشگاه جست و جو کرد.

مسئول انديشکده يقين اذعان کرد: دردانشگاه ها چه کرديم که محصول آن يک پزشکي مي شود که بخيه هاي يک کودک چهار ساله را به خاطر 150 تومان پول درمي آورد.

وي در ادامه اين بحث اظهار کرد: همان گونه که سه شهيد دانشجو جان خود را به خاطر انزجار از استکبار فدا کردند قطعا از ميان نسل شما هم انسان هاي بيرون مي آيد که از سقوط اخلاقي جلوگيري کنند.

 عباسي نفوذ جرياني را بسيار خطرناک خواند و تصريح کرد: دراين شيوه از نفوذ، بر روي فکر جوانان ما کار مي کنند و سعي بر تغيير انديشه آنان دارند به همين منظور بايد به مسئله نفوذ  به عنوان يک مسئله انساني و اخلاقي نگاه کرد.

مسئول انديشکده يقين، تئوري اقتصادي مجمع تشخيص مصلحت نظام را نئوليبرالي  دانست و عنوان کرد: رفت و آمد برخي از افراد به اين دستگاه سبب گشته تا به جاي اقتصاد مبتني بر اسلام از يک نظريه که آزمايش خودرا پس داده است استفاده شود.
وي انديشه که در کتاب تشخيص مصلحت نظام است را قابل جمع با اقتصاد مقاومتي ندانست.

عباسي با طرح اين سوال که چگونه مي توان اقتصاد مقاومتي را با نظريه نئو ليبرالي در جامعه پياده کرد؟ گفت: اين همان الگوي است که غرب را بيچاره کرد و ما تمام قد در مقابل اين انديشه ايستاده ايم.

در اين همايش بعد از دکتر حسن عباسي آقاي جمشيد جم با صداي زيباي خود آهنگ يار دبستاني من را اجرا کرد.

لازم بذکر است شب گذشته با وجود تبليغ فراوان انجمن اسلامي مدرسين براي حضور دانشجويان در مراسم سخنراني مرتضي مبلغ معاون سياسي وزارت کشور در دولت اصلاحات تعداد بسيار اندکي از دانشجويان از اين برنامه استقبال کردند اين در حالي است که با وجود مشکلات فراوان بر سر راه بسيج در دعوت کردن دکتر حسن عباسي به دانشگاه و پاره کردن پوستر هاي تبليغي در دانشکده ها تعداد فراواني از دانشجويان از اين برنامه استقبال کردند به گونه اي که تعداد زيادي از دانشجويان و حتي اساتيد سر پا ايستاده بودند.

ارسال نظرات