حجت الاسلام دریاباری، گفت: آمریکا در طول تاریخ به جهان اسلام خدمتی نکرده و همواره دشمنی های خود را علیه انقلاب اسلامی ثابت کرده است.
کد خبر: ۸۶۰۵۶۶۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ در دهمین شب از مراسم دهه آخر ماه صفر حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دریاباری به گوشه های از فضایل حضرت امام رضا علیه السلام اشاره کرد و گفت: ابراهيم بن عباس گويد: هر كه با حضرت امام رضا علیه السلام سخن مى‏گفت، كلامش را قطع نمى‏كرد و مجال مى‏داد تا آخر سخنش را بگويد. اگر كسى حاجت پيش آن امام همام مى‏آورد در صورت امكان او را رد و مأيوس نمى‏كرد. نديدم كه در پيش كسى پايش را دراز كند، و نديدم در پيش كسى تكيه كند. نديدم كه به كسى از غلامانش فحش بدهد، و نديم كه با صدا و قهقهه بخندد بلكه فقط تبسم مى‏كرد.

استاد حوزه ودانشگاه ادامه داد: حضرت امام رضا علیه السلام وقتی سفره طعام را باز مى‏كردند همه خدمتكاران و غلامانش را و حتى دربان را با خود در سر سفره مى‏نشانيد. شبها كم مى‏خوابيد، بيشتر بيدار مى‏ماند، اكثر شبها از اول تا آخر احيا می گرفت ، بسيار روزه مى‏گرفت.

حجت الاسلام سید والمسلمین دریاباری اضافه کرد: حضرت امام رضا علیه السلام در پنهانى بسيار احسان مى‏كردند و صدقه مى‏دادند و اين كار را بيشتر در شبهاى تاریک انجام مى‏داد.

وی به بخشی از فضيلت های زيارت امام رضا علیه السلام نیز اشاره کرد و افزود: پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم فرمودند" بزودى پاره‏اى از بدن من در زمين خراسان دفن مى‏شود، هيچ غمگينى او را زيارت نمى‏كند، مگر آن كه خدا غمش را زايل مى‏كند و هيچ گناهكارى او را زيارت نمى‏كند، مگر آن كه خدا گناهانش را مى‏آمرزد".

حجت الاسلام والمسلمین دریاباری به حدیثی از حضرت امام جواد عليه السلام نیز اشاره کرد و گفت: جواد الائمه علیه السلام به داوود صرمى فرمود: هر كه قبر پدرم را زيارت كند اجرش بهشت است و در روايت ديگرى فرمود: هر كس قبر پدرم را عارفاً بحقه زيارت كند ازطرف خدا بهشت او را ضمانت مى‏كنم.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت موسى بن جعفر عليه السلام به پسرانش مى‏فرمود: برادرتان على بن موسى عالم آل محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) است، از او از دينتان بپرسيد، آنچه مى‏گويد حفظ كنيد. من از پدرم امام صادق عليه السلام به دفعات شنيدم که مى‏گفت" عالم آل محمد در صُلب تو است اى كاش او را درك مى‏كردم، او همنام اميرالمؤمنين على علیه السلام است.

وی در بخش دیگری ازسخنانش به توطئه های استکباری اشاره کرد و گفت: دشمنان از صدر اسلام تاکنون برای ضربه زدن به اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله وسلم نقشه های شوم کشیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین دریاباری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با نفوذ و جنگ نرم دشمن، افزود: آمریکا در طول تاریخ به جهان اسلام خدمتی نکرده و همواره به بهانه های مختلف دشمنی های خود را علیه اسلام و انقلاب اسلامی ثابت کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه برلزوم مراقبت نفوذ فرهنگی دشمن تاکید کرد و گفت: آمریکا همواره تیشه به ریشه اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه وآله وسلم زده است، باید برای مقابله با نفوذ دشمن در عرصه های مختلف برنامه ریزی شود.

وی دشمن شناسی را وظیفه هر مسلمان بصیر دانست و افزود: دشمن برای مبارزه با نظام اسلامی راهبردهای خود را تغییر داده است و از فضای مجازی برای اسلام هراسی تلاش می کند.

حجت الاسلام والمسلمین دریاباری با اشاره به تحولات اخیر در منطقه، خواستار هوشیاری جهان اسلام در مقابل نقشه های شوم استکباری شد.

وی با اشاره به دسیسه استکبار و غرب برای موج سواری در خصوص بیداری اسلامی، گفت: مسلمانان با کنار گذاشتن اختلافات و پرهیز جدی از تفرقه باید دشمنان را ناامید کنند.

استاد حوزه و دانشگاه اسلام هراسی و ترویج جدایی دین از سیاست را از جمله توطئه های دشمنان دانست و گفت: استکبار جهانی سالها با همین ترفند مسلمانان را عقب مانده نگه داشت تا اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره)مردم را بیدار کرد و زمینه ساز تحول در عرصه های مختلف شد.

حجت الاسلام دریاباری به دومین نامه مقام معظم رهبری به جوانان جوانان اروپایی و آمریکایی هم اشاره کرد و افزود: این نامه یادآور نامه حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به گورباچف بود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه خود، جوانان را به شناخت اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه وآله وسلم از منابع اصلی و بدون هیچ واسطه ای دعوت کردند و این نامه در بین جوانان تأثیر بسیار زیادی دارد.

اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، بیان احکام ، تلاوت آیات نورانی قرآن مجید ، مداحی و نوحه خوانی از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

این مراسم به همت هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد از نخستین شب دهه آخر ماه صفر آغاز تا شب شهادت امام رضا علیه اسلام ادامه داشت .

در این مراسم های نورانی، حجج اسلام عبدالامیر صادقی و سید محمود دریا باری از اساتید حوزه ودانشگاه به ایراد سخن و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام "بیگی ، توسلی، احمدی، اسلام پناه و یزدانی " به مداحی و نوحه خوانی پرداختند.


ارسال نظرات