خسروی در گفتگو با بسیج:

آزادسازی قیمت بلیت هواپیماها شتابزده بود/ زیرساخت‌ها برای شناورسازی بلیت‌ها آماده نیست

الان که دولت تصمیم به آزادسازی قیمت ها گرفته پس باید استانداردهای هوایی را نیز در این صنعت رعایت کنند، برای مثال تأخیر در حرکت پروازها باید حساب شده و به مسافران خسارت پرداخت شود.
کد خبر: ۸۶۰۵۵۸۵
|
۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

علیرضا خسروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با انتقاد از طرح بی اساس شناورسازی قیمت بلیت های هواپیمایی اظهار داشت: این آزاد سازی قیمت در 170 مسیر هوایی صورت گرفت و اولین موج افزایش قیمت آن نیز برای مسیر تهران- مشهد بود که دیدیم با نارضایتی و اعتراض مردم همراه بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی توان صنعت هوایی کشور را به صورت دستوری اداره کرد، افزود: الان که دولت تصمیم به آزادسازی قیمت ها گرفته پس باید استانداردهای هوایی را نیز در این صنعت رعایت کنند، برای مثال تأخیر در حرکت پروازها باید حساب شده و به مسافران خسارت پرداخت شود.

وی با تأکید بر شفاف سازی کامل این طرح برای مردم، گفت: انجام ناگهانی و بدون اطلاع این طرح اعتراض و نارضایتی مردم را به دنبال داشت و عده ای نیز از این فرصت استفاده کرده و بازار سیاهی برای فروش بلیت های هوایی ایجاد کرده اند.

خسروی با اشاره به اهمیت الکترونیکی شدن روند خرید و فروش بلیت های هوایی در طرح شناورسازی قیمت بلیت هواپیما، یادآور شد: ما امروز تنها 3 الی 4 ایرلاین در کشور داریم که به صصورت الکترونیکی بلیت های خود را به فروش می گذارند و مابقی بلیت ها توسط دلالان عرضه می شود. متأسفانه هیچ اراده جدی برای برخورد با این قضیه وجود ندارد.

نماینده مردم سمنان در مجلس در خاتمه اذعان کرد: تا زمانی که سازمان هواپیمایی کشور اینگونه مشکلات را برطرف نکند و فعالیت شرکت ها و آژانس های هواپیمایی را به صورت شفاف برای مردم منعکس نکند، نباید انتظار از بین رفتن مشکلات در صنعت هوایی کشور را داشته باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار