خبرهای داغ:
امام جمعه آبادان در آستانه هشتمین سالگرد تأسیس بنیاد برکت فرمود:
امام جمعه آبادان گفت: بنیاد برکت به‌دنبال محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی در بخشهای کمتر توسعه یافته کشور است.
کد خبر: ۸۶۰۵۵۵۵
|
۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی‌پور در آستانه هشتمین سالگرد تأسیس بنیاد برکت اظهار کرد: نگاه امام راحل به ارتقای وضعیت مناطق محروم، نگاهی راهبردی بوده و استمرار این نگاه توسط مقام معظم رهبری به ایجاد بنیاد برکت در سال 86 منجر شده است.

وی با بیان "متأسفانه همچنان در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور با چالش‌های متعددی مواجه بوده و هستیم" افزود: چالش‌های بهداشتی و درمانی، آموزشی و کشاورزی و مباحث اجتماعی و ... از جمله این مشکلات به شمار می‌رود، لذا نیاز بود که مجموعه‌ای متولی امور بشوند که فارغ از بحث مباحث اجرایی بتوانند این چالش‌ها را مدیریت کند.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: به همین خاطر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) که زیر نظر مقام معظم رهبری است در سال 86 بنیاد برکت را تأسیس کرد تا بتواند در توانمندسازی اقتصادی و بهبود شاخص‌های اجتماعی و فعالیتهای عام‌المنفعه در مناطق کمتر توسعه یافته، مؤثر باشد.

ابراهیمی‌پور اضافه کرد: نگاه این بنیاد نیز خوشبختانه نگاه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است. بنیاد برکت هم نگاه زیربنایی دارد و هم نگاه سخت افزاری و نرم افزاری، چنانچه شاهد هستیم یکی از مواردی که باعث شده کوچ در مناطق محروم صورت گرفته و حاشیه نشینی در شهرها ایجاد شود، محرومیت‌ها و فقدان امکانات در روستاها بوده که نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم و تثبیت روستاییان در این مناطق صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا باید برای رفع مشکلات ناشی از کمبود فضاهای آموزشی چاره‌ای صورت پذیرد زیرا بخشی از مهاجرت‌ها از نبود این فضاها نشئت می‌گیرد، خانواده‌ها برای اینکه فرزندانشان به مدرسه نیازمند بوده به شهرها پناه می‌برده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آبادان گفت: از سویی دیگر نبود امکانات بهداشتی از دیگر عوامل مهاجرت‌ها بوده است. نبود آب و برق و از بین رفتن کشاورزی و باغبانی نیز از دیگر عوامل مهاجرت‌ و گرایش به حاشیه نشینی در شهرها به شمار می‌رود که بنیاد برکت با اقداماتی که در محرومیت‌زدایی انجام می‌دهد در کاهش پدیده مهاجرت نقش اثرگذاری دارد.

ابراهیمی‌پور با اشاره به بخشی از اقدامات بنیاد برکت در این منطقه افزود: بنیاد برکت در سال‌های گذشته در برخی مناطق محروم آبادان بین دانش آموزان کم‌بضاعت لباس توزیع می‌کرد و این حرکت بسیار مورد استقبال قرار می‌گرفت.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در 20 آذر ماه سال 1386 با هدف محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور و توانمندسازی این مناطق تأسیس شد و تاکنون اقدامات گسترده‌ای در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، امور زیربنایی و عمرانی، ساخت مدرسه و توسعه فضاهای آموزشی، ساخت مسکن محرومین، ساخت مسجد، سلامت، امور عام‌المنفعه، خدمات بیمه و ... انجام داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها