خبرهای داغ:
سومین ستاره مفقودالجسد همدان طلوع کرد
نماینده کمیته جست و جوی مفقودین در همدان از بازگشت پیکر شهید جابر شیرزادی، یکی دیگر از شهدای مفقودالجسد استان خبر داد و گفت: مراسم تشییع فردا 22 آذر ماه ساعت 9 صبح ازمیدان امام (ره ) ملایر آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۵۵۵۰
|
۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

محمدجعفر زمردیان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در همدان از بازگشت یکی دیگر از شهدای مفقودالجسد استان خبر داد و اظهار داشت: پیکر مطهر شهیدجابر شیرزادی پس از 29 سال تو سط جست و گران کمیته جستو جوی مفقودین پیدا شد .

وی افزود: با تلاش جست و گران نور پیکر شهیدجابر شیرزادی به همراه 23 شهید دیگر تفحص و چندی پیش پیکر مطهر این شهدا به کشور بازگردانده شد تا پس از تطبیق نمونه خونی اخذ شده از خانواده های شهدا مفقودالاثر به موطن اصلی خود بازگردانده تا برای همیشه مایه فخرو مباهاتمان و آرامش بازماندگان این شهدا معزز شوند.
نماینده کمیته جست و جوی مفقودین در همدان گفت: شهید جابر شیرزادی از معلمان بسیجی شهرستان ملایر بوده که با آغاز جنگ پا به جبهه های نبرد حق علیه باطل گذاشته و با حضور در منطقه عملیاتی پیرانشهر واقع در غرب کشور، با شهادت خویش در سال 65 ماندگاترین درس را به آرزومندان شهادت آموخت.
وی در ادامه افزود: این شهید معزز با شهادت در سن 24 سالگی به خیل 87 شهید مفقودالجسد شهرستان ملایر پیوسته و تنها یک فرزند دختر را از خود به یادگار گذاشته است.
زمردیان دلیل ناهماهنگی پیش آمده دراطلاع رسانی شناسایی شهید معظم را عدم هماهنگی مرکز با استان دانست و ضمن عذرخواهی مراتب سپاس خوداز همکاری اصحاب رسانه استان با این نمایندگی را اعلام کرده و گفت: رعایت برخی ملاحظات دراطلاع رسانی به خانواده معظم شهدا نکته حائز اهمیتی است که به حمدالله این هماهنگی در بین مسئولان استانی ذیربط به ویژه بین سپاه و بسیج، بنیاد شهید و کمیته جستجوی مفقودین کاملاً مشهود بوده که جا دارد از زحمات این عزیزان کمال تشکر و قدردانی را به عمل آورد.

وی در بخش دیگری از توضیحات خود دلیل عدم اطلاع رسانی به خانواده شهید را طبق هماهنگی با خانواده شهید به دلیل عدم حضور همسر ایشان دراستان اعلام داشت و خاطر نشان کرد: ستاد تجلیل از شهید در ملایر تمایل داشت همزمان با سراسر کشور و حتی قبل از اطلاع رسانی کشوری، موضوع را به اطلاع خانواده برساند لیکن جهت رعایت نکات قانونی به لحاظ ضرورت حضور تمامی بستگان درجه یک جهت تصمیم گیریهای مختلف، اطلاع رسانی راموکول به این زمان دانستیم تا همسرشهید نیز در شهرستان باشند.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین در همدان افزود: در شرایط این‌چنینی نمی توان بر پایه احساسات اقدام کرد و صرفا به خاطر چند روز، خبری را به برخی از بستگان داد و سپس منتظر حضور دیگر بستگان برای تصمیم گیری ماند چراکه این کار باعث بروز مشکلاتی می شود که بعضاً نیز بین برخی از خانواده‌ها به وجودآمده و متاسفانه با ورود بی جا و انجام مصاحبه با مادر و فرزند شهید که ناشی از بی تجربگی و سهل انگاری احدی که ظاهرا کار خبرنگاری می کند موجبات ناراحتی و ایجاد هزینه های مضاعف را برای خانواده معظم شهید بوجود آورده است،بنابراین ما باید براساس قوانین ابلاغی در ستاد تجلیل از شهدا اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه با بازگشت شهید جابر شیرزادی به عنوانسومین ستاره مفقودالجسد استان در سال 94 تعداد شهدای مفقودالجسد استان به 455 شهید کاهش می یابد، ابراز کرد: شهدای مفقودالجسد گنج های پنهانی هستند که برای آیندگان به یادگار مانده اند تا آن هنگام که دنیاگرائی اوج گرفته و انتظار می‌رود که انسان‌ها هر روز بیش از گذشته از معنویت دور شوند با بازگشت خود جان های تشنه را سیراب کرده و پاسخی بر سوالهای بی پایان جوانان باشند.
زمردیان گفت: امیدواریم با تلاش جست وجوگران نور و ادامه تفحص پیکرهای مطهر شهدا در آینده شاهد بازگشت دیگر ستارگان مفقودالجسد استان و پایان چشم انتظاری خانواده های آنها باشیم.
وی درباره جزئیات مراسم تشییع و تدفین این شهید معظم نیز خاطرنشان کرد: مر
اسم وداع مردم با شهید امروز همزمان با اقامه نمازمغرب وعشا درحسینیه ثارالله واقع درشهرک ولی عصر(عج ) برگزار می‌شود.

نماینده کمیته جست و جوی مفقودین در همدان ابراز داشت: مراسم تشییع نیز فردا 22 آذر ماه ساعت 9 صبح ازمیدان امام (ره ) ملایر آغاز و سپس پیکر مطهر شهید به سمت زادگاهش روستای کهکدان منتقل شده تا در کنار همرزمانش به خاک سپرده شود.
وی خاطرنشان کرد: مراسم یادبود شهید در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) کهکدان نیز از ساعت 13.30 تا 15 برگزارمی شود.

انتهای پیام/


ارسال نظرات