امام جمعه کرج؛

دانشگاه ها نیازمند برگزاری کرسی های آزاد اندیشی هستند/ ملت ایران در مقابل امریکا ایستادگی می کنند

آیت الله حسینی همدانی گفت : با وجود اینکه مقام معظم رهبری بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی تاکید بسیار دارند ولی این سخن رهبری انجام نمی شود و در دانشگاه بسیج دانشجویی اقدام می کند و به او مجوز داده نمیشود ولی به کار های دیگر مجوز داد ه می شود .
کد خبر: ۸۶۰۵۵۱۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
دانشگاه ها نیازمند برگزاری کرسی های آزاد اندیشی هستند/ ملت ایران در مقابل امریکا ایستادگی می کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نماینده ولی فقیه در استان البرز و خطیب نماز جمعه کرج در نماز عبادی سیاسی این هفته شهر کرج  همگان را به رعایت تقوی و تقویت آن و تصویب آن دعوت کرد و دشمن شناسی را از ویژگی اهل تقوا دانست و اظهار داشت : اهل تقوا به اشکال مختلف به دشمن توجه می کنند و دشمنی های طرف مقابل را رصد می کنند بنابراین کار مهم اهل تقوی دشمن شناسی است که امیر المومنین در بیانی می فرمایند : عاقل ترین مردم کسی است که دشمن خود را بشناسد و به مقابله با او بپردازد .

آیت الله حسینی همدانی به شرایط اجرای عدالت اجتماعی از منظر امیر المومنین در نهج البلاغه پرداخت و گفت : یکی از شرایط اجرای عدالت مشارکت مردمی است یعنی مردم خود را غریبه ندانند و طوری با زمامداران خود عمل کنند که آنها از مسیر عدالت خارج نشوند .

وی افزود : گاهی مواقع یک حمد و ثنای بی جا باعث می شود عدالت اجتماعی اجرا نشود و مسئول از مسیر خود منحرف شود و همچنین زیاده گویی و تملق باعث می شود که آن مسئول از چابلوسی خوشحال شود و انتقاد دیگران را نپذیرد و این خود شیفتگی است که امیر المومنین  می فرمایند : هیچ تنهایی ای بد تر از خودشیفتگی نیست .

امام جمعه کرج یکی دیگر از شرایط اجرای عدالت را انصاف دانست و گفت : اگر بی انصافی به جامعه آمد دیگر عدالت در جامعه اجرا نخواهد شد و اگر بخواهد که عدالت اجرا شود باید انصاف داشته باشد.

وی شرط دیگر اجرای عدالت را قانون مداری و رعایت قانون خواند و اظهار داشت: تنها چیزی که می تواند جلوی زیاده خواهی را بگیرد قانون مداری است که امیر المومنین هم دررابطه با این موضوع می فرمایند : قانون مداری و رعایت قانون نقش مهمی در اجرای عدالت دارد.

آیت الله حسینی همدانی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته افزود : امام تذکر داده که از دشمن خود غافل نباشیم  همچنین امیر المومنین(ع) می فرماید: با کسی که نمیتوانی حق خود را از او بگیری معامله نکن و همچنین در بیانی دیگر می فرماید : مبادا از زبان خوش  دشمن تورا فریب دهد ومیفرماید به این علت که دشمن مثل آب می ماند و هر مقدار که تو آتش درست کنی و برای او جمع کنی او باز از خاموش کردن تو نمی ترسد.

وی افزود: امام عسگری در بیانی میفرماید : کم حیله ترین دشمن کسی است که دشمن خود را بیان کند.

آیت الله حسینی همدانی به 21آذر و 30صفر اشاره کرد و گفت: این روز ، روز شهادت ثامن الحجج امام رئوف و مهربانی است که بررسی ابعاد زندگی آن حضرت کتاب مفصلی است.

وی در ادامه گفت: حضرت رضا(ع) در 3سال ولایت عهدی از این فرصت به نحو احسنت بهره برداری کرد و مکر و حیله مامون را به فرصتی برای رسیدن به اهداف دین استفاده کرد .

امام جمعه کرج به کرسی های آزاد اندیشی اشاره کرد و گفت : با وجود اینکه مقام معظم رهبری بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی تاکید بسیار دارند ولی این سخن رهبری انجام نمی شود و در دانشگاه بسیج دانشجویی اقدام می کند و به او مجوز داده نمیشود ولی به کار های دیگر مجوز داد ه می شود .

وی افزود: دانشگاه فضای فکر و اندیشه است و این فضا اگر به وجود آید باعث فکر های تازه می شود و اهل بیت و شاگردان اهل بیت هم از این روش استفاده می کردند برای تبیین دین و همچنین در حوزه علمیه هم در دروس خارج همچنین حالتی دارد ولی در دانشگاه این دیده نمی شود .

خطیب نماز جمعه به 16آذر اشاره کرد و گفت : این روز ،روز استکبار ستیزی و مبارزه با آمریکا است ولی چنان عمل می شود و کسانی به حمایت دستگاه های دولتی  دعوت می شوند که کینه انقلاب را بر سینه دارند و همین به معنا ی نفوذ است و کسی دعوت می شود که دلش برای آمریکا می تپد و این چیزی جز نفوذ نیست که این ظلم به امام است .

وی افزود : لذا در مسیری حرکت نکنید که بر خلاف تدبیر باشد که نتیجه اش جز ناامیدی نمی باشد .

آیت الله سید محمد مهدی همدانی بیان داشت :چندی است که اعضای دولت و کابینه اش رفت و آمد با سران فتنه دارند عکس میگیرند با هم ملاقات دارند و اقداماتی اینگونه دارند خیال نکنند که این رفتار های بی پروا را انجام می دهنداز خاطر مردم میرو د چرا که مردم برای این انقلاب زحمت کشیده اند و شهید داده اند .

نماینده ولی فقیه در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: سخنگوی دولت رسما بیان می‌کند که در رابطه با موضوع حصر، دولت اقدامات اثربخشی را انجام می‌دهدا ما این چه ولایتمداری است که آقایان دارند بعد هم داعیه ولایتمداری و پیروی از رهبری دارند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی به سخنان رهبری در سال گذشته در جمع اعضای هیئت دولت اشاره کرد و گفت :سخنان رهبری را  مرور کنید که تاکید داشتند جامعه را با دعوای سیاسی و جناح‌بندی دو قطبی نکنید برخی از این اقدامات کمک به دشمن می‌کند تا جامعه دو قطبی شود.

وی در ادامه گفت : شصت روز را همه ما سیاه پوشیدیم برای عزای امام حسین برای مبارزه با بدعت ها و مبارزه با کجی ها و از آنجایی که دشمن لحظه ای غافل نمی ماند باید به اینکه برخی از مردم در آخر ماه صفر به هفت مسجد میروند و شمع روشن می کنند که این یک خرافات است و کاملا کار اشتباهی است لذا مسوولان مساجد را برای خواندن نماز و دعا درب مساجد را بگشایند .

 امام جمعه کرج ضمن گرامیداشت 21آذر روز شهادت آیت الله دستغیب به  25آذر روز پژوهش اشاره کرد و گفت : اهمیت و پیشرفت کشور به دست پژوهش است .

وی از  نمایشگاهی که در پردیس کشاورزی  برگزار شد تشکر کرد و گفت امیدوارم این مسر همچنان پیشرفت داشته باشد .

خطیب امام جمعه به  پیش‌نویس قطعنامه شورای حکام  اشاره کرد و گفت : پیش‌نویس قطعنامه شورای حکام در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران و محکوم‌کردن ایران به داشتن برنامه نظامی هسته‌ای مخفیانه مسئله مهمی است و پذیرش این قطعنامه آثار و تبعات بدی را  برای ایران دارد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی افزود: نقشه‌هایی که استکبار برای ایران کشیده فراوان است، مردم انقلابی ایران یک لحظه از دشمنی با آمریکا دست بر نداشته و همواره آمریکا را دشمن دانسته و می داند.

وی تاکید کرد: مسئولان وزارت خارجه باید توضیحی بدهند که چرا هشدارهای منشور 9 گانه رهبری راجع به پذیرش برجام نادیده گرفته شده و بدون عملیاتی‌شدن آن‌ها اقدامات صورت گرفته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار