امام جمعه خمین گفت: ائمه (ع) همه اهل گذشت و کریم بودند ولی گذشت و کرامت امام حسن (ع) بیشتر بروز و ظهور کرده است و لقب کریم اهل بیت نام گرفته است.
کد خبر: ۸۶۰۵۵۱۰
|
۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خمین حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته خمین افزود: امام حسن (ع) با توجه به اقتضای زمان و اوضاع دوران امامت خود طوری عمل کرد که دست از جنگ بردارد. اگر جنگ را ادامه می داد کیان اسلام از بین می رفت پس به ناچار کوتاه آمد و صلح نامه را پذیرفت.
ایشان بیان کرد: امام حسن (ع) علاوه بر اینکه از اطرافیان و پیروان خود مورد سرزنش و اهانت قرار می گرفت، مهم ترین مشکل ایشان در خانه نیز داشتن همسر بد سیرت بود.
امام جمعه خمین اظهار داشت: شهادت و تشییع جنازه امام حسن (ع) هر دو به صورت مظلومانه بود و در قبرستان بقیع دفن شد و در حال حاضر هم زوار قادر به زیارت قبر ایشان نیستند.
وی با اشاره به ویژگی های امام حسن (ع) گفت: همه ی ائمه اهل گذشت و کریم بودند ولی این گذشت، کرامت، نظر بلندی نسبت به مردم و ارتباط با ضعیفان در امام حسن (ع) بیشتر بروز و ظهور کرده است و در طول زندگی خود دوبار کل اموالش را در راه خدا بین فقرا تقسیم کرد.
ایشان با اشاره به ولایت پذیری از اهل بیت بیان کرد: شرط قبولی اعمال ما پذیرش ولایت انبیاء و ائمه اطهار است و پیروی و اطاعت از ائمه را سر مشق زندگی قرار دهیم و توفیق امام شناسی را داشته باشیم.
حجت الاسلام حسینی در خطبه دوم نماز جمعه افزود: جریان فتنه که بنا بر فرمایش رهبر انقلاب اسلامی که به عنوان خط قرمز است، را باید جدی گرفت. و ایشان به اوضاع سیاسی مناطق داخلی و خارجی نیز اشاراتی داشت.
وی گفت: در ایام هفته وقف قرار داریم و وقف یکی از مسائلی است که در اسلام به آن تأکید زیادی شده است که از مصادیق بارز باقیات و صالحات است. و تا زمانی که عمل وقف وجود دارد برای واقف ثوابش باقی است.
وی هفته وقف، شهادت امام رضا (ع) و هجرت رسول اکرم (ص) از مکه به مدینه، روز پژوهش، شهادت آیت الله دکتر مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه از دیگر مناسبت های هفته عنوان کرد.     

ارسال نظرات