خبرهای داغ:
امام جمعه اهواز با اشاره به شرایط حساس پیش از انتخابات گفت: انتخابات به آرامش، وحدت و همدلی نیاز دارد. خواهش می کنم از کارهای افراطی خودداری شود تا بیشتر مشمول عنایات خداوند و امام زمان(عج) شویم.
کد خبر: ۸۶۰۵۵۰۱
|
۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه امروز (20 آذر) با اشاره به 28 صفر، سالروز رحلت نبی بزرگ اسلام(ص) و ویژگی های ایشان از جمله رحمت و رافت نسبت به مومنان، اظهار کرد: در آیه 128 سوره توبه چنین آمده است: «لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَّحِیمٌ؛ قطعا براى شما پیامبرى از خودتان آمد که بر او دشوار است‏شما در رنج بیفتید به [هدایت] شما حریص و نسبت به مؤمنان دلسوز مهربان است». در جایی دیگر نیز فرموده است: «لَعَلَّکَ بَاخِعٌ نَّفْسَکَ أَلَّا یَکُونُوا مُؤْمِنِینَ؛ شاید تو از اینکه [مشرکان] ایمان نمى‏آورند جان خود را تباه سازى (شعرا، ۳).

وی در ادامه به شناخت پیامبر(ص) از دیدگاه حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: حضرت علی بن ابیطالب(ع) وصی و وارث علم ایشان بودند. ایشان پیامبر را چگونه شناخته است؟ خوب است همه ما بشنویم و سعی کنیم یاد بگیریم. ایشان درباره پیامبر فرمود: «طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ قَدْ أَحْکَمَ مَرَاهِمَهُ وَ أَحْمَى مَوَاسِمَهُ یَضَعُ ذَلِکَ حَیْثُ الْحَاجَةُ إِلَیْهِ مِنْ قُلُوبٍ عُمْیٍ وَ آذَانٍ صُمٍّ وَ أَلْسِنَةٍ بُکْمٍ مُتَتَبِّعٌ بِدَوَائِهِ مَوَاضِعَ الْغَفْلَةِ وَ مَوَاطِنَ الْحَیْرَة»: پیامبر طبیبی بود که بیماران او آدمهایی بودند که قلبشان مرده بود، وجدانشان مرده بود، چشم بصیرتشان کور بود. حق را نمی دیدند. گوشهایشان کر بود. خود آنها می گفتند؛ «فی اذاننا وقرٌ»: و در گوشهاى ما سنگینى است. شنوایی معنوی و باطنی شان کم بود. حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمود: برخلاف سایر پزشکان، پیامبر(ص) پزشکی بود که با کوله بار پر از داروهای شفابخش خود به سراغ بیماران می‌رفت و آنها را درمان می‌کرد. این است «رحمه للعالمین». بسیاری هم درمان شدند و شفا یافتند و به مقامات عالیه رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: دیروز روز وفات آن بزرگوار بود و همچنین فرزندش امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) که سالروز شهادت ایشان فردا است. اگر حالات امام حسن (ع) و امام رضا(ع) را مطالعه کنیم خواهیم دید که برای امت سراسر رحمت و هدایت بودند.

آیت‌الله موسوی جزایری در خطبه‌های دوم نماز جمعه با تاکید بر رعایت تقوی الهی عنوان کرد: تقوی الهی را پیشه کنیم و خود را از معصیت و نافرمانی او حفظ کنیم و خود را به زینت اخلاق اسلامی متخلق کنیم. تا آنجا که می‌توانیم از بزرگواری که خداوند در حقشان فرمود: «إنک لعلی خلق عظیم» و اهل بیت پاکشان درس اخلاق بیاموزیم.

امام جمعه اهواز ادامه داد: صرف اینکه ارادت و اعتقاد داشته باشیم کفایت نمی‌کند؛ بلکه باید بکوشیم و سعی کنیم در عمل متخلق به اخلاق نبی(ص) که مظهر اخلاق عظیم بود و اولاد معصوم ایشان باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان مشوه کردن چهره محبوب اسلام را جنایت بزرگی خواند و افزود: امروز می‌بینیم با پشتیبانی و سردمداری حکام وهابی و آل سعود و برخی از کشورهای منطقه و اخیرا با ورود عجیب ترکیه در حمایت از آنها، یک جریان مرموز بسیار قبیحی به نام داعش راه انداختند که آن را به نام اسلام معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: شعار داعش، خون ریزی، قتل، غارت و جنایت است. جنایتی نیست که این گروه مرتکب نشود. به اعتقاد آنها شیعیان و تمام اهل سنت کافر هستند و پیروان سایر ادیان نیز از نظر آنها به طریق اولی کافرند. اینها غیر خود را کافر و واجب القتل می‌دانند و ادعا می‌کنند این اسلام و دستور پیامبر است و دیگران اسلام را نشناخته‌اند و تنها خودشان مسلمان کامل و حقیقی هستند.

امام جمعه اهواز با اشاره به رأفت پیامبراسلام(ص) نسبت به امت و آیات قرآنی که در توصیف اخلاق عظیم ایشان آمده است، گفت: مشوه کردن چهره ناب محمد(ص) توسط داعش به سردمداری حکام وهابی و برخی دولت‌ها به نام اسلام، جنایت است؛ این در حالی است که داعش ادعا می کند دیگران اسلام را نشناخته‌اند.

وی گفت: پیامبری که خداوند درباره ایشان فرمود: «لعلک باخع نغسک ألا یکونوا مؤمنین» یا فرمود: «لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَّحِیمٌ» چه جنایتی از این بالاتر که چهره این اسلام محبوب و دوست داشتنی و معطر را این طور کریه منظر در انظار جهانیان قرار دهند.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به پشتیبانی و حمایت حکام سعودی، قطر و اخیرا دولت ترکیه از داعش، در ادامه درباره لشکرکشی ترکیه به کشور مسلمان عراق تصریح کرد: آنها می‌خواهند مقابل الحشد الشعبی و علمای عراق بایستند. آیا این جنایت نیست؟ باید این جنایت را تسلیت بگوییم. این جنایت به پیامبر(ص)، به امت رسول الله(ص) و مشوه کردن چهره ناب محمد(ص) است.

آیت‌الله موسوی جزایری در ادامه سخنان خود با اشاره به حرکت عظیم اربعین حسینی و حضور بیش از 25 میلیون نفر جمعیت در کمال آرامش و امنیت و وفور نعمت، آن را از الطاف الهی و عنایات حضرت سیدالشهدا(ع) عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه گفت: امثال ترکیه بدانند اگر بخواهند به این کشور مسلمان آسیب وارد کنند، با دم شیر بازی کرده‌اند. این سرزمین عتبات مقدسه است و یقینا ملت ایران سعی می‌کند نصیحت کند؛ اما اگر بخواهند لطمه‌ای به عتبات وارد شود از عتبات مقدسه دفاع می‌کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما از دو جهت در شرایط حساسی هستیم؛ یک جهت شرایط خارجی و جهت دیگر این است که در آستانه انتخابات هستیم. انتخابات به آرامش، وحدت و همدلی نیاز دارد. خواهش می کنم از کارهای افراطی خودداری شود تا بیشتر مشمول عنایات خداوند و امام زمان(عج) شویم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها