نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری نیازمند تدبیر است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ، گفت: نباید شأن ائمه را بخاطر کارهایی که خودمان می خواهیم انجام دهیم پایین بیاوریم.
کد خبر: ۸۶۰۵۴۸۶
|
۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛ نماز، روزه، جهاد، موضع سیاسی، نگرش، انتخاب و جهت‌گیری در مسیر ولایت را لازمه زندگی مؤمنانه با حق دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، تأکید کرد: همه دولت‌مردان در همه دوران‌ها باید تعامل براساس عدل، صداقت و عمل به وعده را سرلوحه زندگی خودشان قرار دهند.

وی، با تأکید بر ضرورت شناخت درست و تحلیل صحیح از زندگی ائمه معصومین علیهم السلام و تسلیت فرارسیدن سالروز شهات هشتمین پیشوای شیعیان، به علت آمدن امام رضا علیه السلام به مشهد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برخی افراد آمدن امام رضا (علیه السلام) به مشهد را دلیلی بر این می‌دانند که اسلام دین منطق و گفت‌وگو است؛ اما باید بدانیم امام رضا (علیه السلام ) با پای خود به خراسان نیامد؛ بلکه به جبر مامون وارد خراسان شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با بیان اینکه" نباید شأن ائمه را بخاطر منافع خود پایین بیاوریم" ، اضافه کرد: نباید کارهایی که خودمان می‌خواهیم انجام دهیم و به نفع ماست را به ائمه اطهار علیهم السلام نسبت دهیم و شأن آن‌ها را پایین بیاوریم.

امام جمعه شهرکرد، بحث اقتصاد مقاومتی و تأکیدهای مقام معظم رهبری در این زمینه را یادآور شد و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را نیازمند عمل و پرهیز از شعار دانست و تأکید کرد: دولت باید اقتصاد مقاومتی را فرماندهی کند.

وی از تیم اقتصادی دولت خواست در مسایل اقتصادی به دنبال تدبیر باشند و رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری را در دستورکار خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، بیگانگان را غیرقابل اعتماد دانست و اتکا به درون و توانمندی ها و ظرفیت های داخلی را از اصول لازم الرعایه در رسیدن به هدف برشمرد.

خطیب جمعه شهرکرد به مسئله انتخابات سال جاری نیز اشاره کرد و برگزاری انتخابات را آزمون دیگری برای همگان برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، مسئله اصلی در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای مجلس خبرگان رهبری را، تلاش برای انتخاب افراد آگاه به وظایفشان عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، با سفارش به آگاهی یافتن مردم از وظایف نمایندگان، تصریح کرد: ایجاد چالش در مجلس شورای اسلامی با وساطت رهبری قابل حل است؛ اما اگر در مجلس خبرگان چالشی ایجاد شود به ستون اصلی نظام و انقلاب آسیب می‌رسد.

امام جمعه شهرکرد، دقت در انتخاب خبرگان رهبری را بسیار مهم دانست و افزود: باید تلاش کنیم افرادی را انتخاب کنیم که با ولایت صادق باشند.

گفتنی است: یادآوری 26آذر و روز حمل نقل و بزرگداشت هفته پژوهش از دیگر بخش های خطبه های نماز عبادی سیاسی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام بود.

ارسال نظرات