"یکی از اهداف دشمن پیشبرد برنامه اسلام هراسی در جهان است"

دشمن به دنبال ایجاد اختلاف در بین حوزه و دانشگاه‌هاست

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: دشمن به دنبال ایجاد بازی سیاسی در دانشگاه‌ها، درصدد است تا با ایجاد اختلاف میان حوزه و دانشگاه این دو بال انقلاب را از وظیفه اصلی خود دور بسازد.
کد خبر: ۸۶۰۵۴۸۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اراک آیت الله دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان پس از دعوت نمازگزاران به تقوی الهی اظهار داشت: از دیدگاه اسلام کسی می تواند رهبری جامعه اسلامی را به دست بگیرد که فردی آگاه، متدین، با اخلاق، دارای کردار نیک و آگاه به مسائل باشد نه افرادی زورگو و ظالم که جامعه را بر هم زده و آرامش آن را از بین ببرند.

وی افزود: پس از رحلت پیغمبر اسلام حضرت محمد(ص) رهبری جامعه مسلمین را افرادی به دست گرفتند که به ظلم پرداخته و رعایت عدل و انصاف را نکردند و در نهایت هر کدام به شیوه ای رفتار کردند تا صدای مسلمانان درآمد و پس از نیم قرن که حضرت علی(ع) را خانه نشین کردند با ایشان بیعت کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اما با خلافت حضرت و رعایت عدل و قسط از سوی ایشان عده ای تاب نیاوردند و شروع به انتقاد کردند که در پاسخ آنان حضرت علی فرمودند افراد طماع و حریص انتظارات بیجا نداشته باشید و از پشت خنجر نگیرید چرا که از همان ابتدا گفتم که سیره پیامبر را من میروی نی کنم.

آیت الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به فشار منافقین و توطئه آنان در زمان خلافت حضرت علی گفت: در جنگ صفین حضرت علی(ع) را تحت فشار قرار دادند و زمانی که پیروزی نزدیک بود فتنه شکل گرفت و لشگر اسلام را با شکست مواجه کردند ولی حضرت علی(ع) برای مقابله با معاویه تصمیم گرفت تا لشگری را تشکیل دهد ولی خوارج ایشان را به شهادت رساندند.

وی افزود: امام حسن(ع) تصمیم گرفت ادامه دهنده راه پدر باشد پس 12 هزار مرد جنگی را آماده ساخت تا به جنگ با معاویه برود ولی شیراز جامعه آن روز اسلام به خاطر اختلاف افکنی، خودخواهی، فتنه ها و طمع کاری عده ای از هم پاشید تا در نهایت خیمه امام حسن مجتبی(ع) را در نزدیک مدائن غارت کردند و ایشان را مجروح ساختند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: فتنه داخلی، فتنه خوارج، فتنه منافقین، تعبیرات سوء بعضی از افراد و چهره های نفاق، دنیامداری، تنبلی و بی‌عاری همه دست به دست هم دادند تا انسجام و وحدت لازم میان مردان جنگی شمشیر به دست و آماده نبرد از بین برود و در نهایت امام حسن(ع) برای خنثی سازی توطئه های بعدی و حفظ خون شیعیان ناچار به پذیرش صلح با معاویه شد و در بیعت از کیان اسلام، کیان اهل بیت و جامعه اسلامی پاسداری کند تا بتواند شرایطی را فراهم ساخته و مسیر را تغییر دهد.

آیت الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به پذیرش صلح از سوی امام حسن(ع) گفت: در ابتدای پذیرش صلح بارها مورد تهمت قرار گفتند ولی صبورانه ایستادند و شرایطی را که در صلح برای معاویه قرار داده بودند در نهایت برای خوارج خوش نیامد و توطئه قتل امام حسن(ع) را کشیدند و با خوراندن زهر ایشان را به شهادت رساندند و حتی به پیکر مطهر ایشان نیز بی احترامی کردند.

وی افزود: مقاومت و ایستادگی پاسداران و حافظین حرمین سبب شده تا در حوادث امروز عراق، سوریه و یمن داعش و آل سعود نتوانند مسلط شوند در حقیقت قدرت ایمان، اراده، صلابت و آمادگی برای شهادت است که پیروز میدان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در ماه محرم و صفر امیدوارم که توانسته باشیم کوله باری از ایمان، تقوا و بصیرت انباشته باشیم تا با آن وارد ماه ربیع الاول و ماه های بعد و صحنه انتخابات شویم، هنگامی باید بترسیم که از نظر ایمان و تقوا آسیب پذیر باشیم، شهادت در راه خدا هنرمردان خداست که برگرفته از فرهنگ عاشورایی حسینی است چراکه مردن در بستر بیاری و خواب که کار خاصی نیست که انجام بگیرد.

آیت الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به لزوم حفظ انسجام و قدرت ایمان برای مقابله با ظالمان و استکبار گفت: با اراده و ایمان است که می توان در برابر جبر و ظلم ظالمان ایستاد بدون اینکه هراسی داشت، خدا به مومنان وعده داده که اگر تقوا داشته باشند خدا با آنان است و شهادت در راه خدا بالاترین پاداش را به همراه دارد، شهادت بزرگترین آرزوی افراد پاک سرشت است و امروز رکاب امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جریان ولایت، جریان قرآن در برابر آل سعود دربرابر داعش و رژ‍یم صهیونیستی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به شهادت امام رضا(ع)تصریح کرد: امام رضا(ع) باخون پاک خود در خراسان بزرگ در دوران 2 تا 3 سال حضور خود، و پیش از آن در دوره دیگر زمامداران ستمگر عباسی توانستند گام‌های بلند و بزرگی در مسیر اعتلای فرهنگ اسلامی بردارند، ایشان در تمام عمر با برکت خویش به مقابله با خلفای عباسی ایستادند تا مشی اهل بیت و امامت را حفظ و ادامه دهند.

وی افزود: این روز، روز بسیار مهمی است چرا حوزه و دانشگاه دوبال مهم و توانای انقلاب اسلامی در ایران هستند، که محل حضور نخبگان حوزوی و دانشگاهی هستند و باید به دقت از آنها مراقبت کرد، دشمن تلاش می‌کرد بین حوزه ها و دانشگاه را از یکدیگر دور کرده و اختلاف ایجاد کند ولی امروز انقلاب اسلامی این دو بال بالنده کشور را بایکدیگر متحد ساخته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: برای عزت نظام و کشور باید همه به ویژه حوزه و دانشگاه ها باید هوشیار باشیم چراکه دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به ویژه آسیب به کشور و انقلاب اسلامی در کمین است که مقابله با این موضوع نیازمند تلاش و هوشیار حوزه ها و دانشگاه هاست.

آیت الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه نباید دانشگاه‌ها و حوزه‌ها مکانی برای بازی سیاسی و نمایش قدرت شود گفت: دشمن به دنبال ایجاد بازی سیاسی در دانشگاه هاست تا دانشگاه و حوزه را از کار اصلی خود که همان تولید علم، اندیشه، معرفت، عزت اسلام و مسلمانان در برابر توطئه غرب دور کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پروژه های اصلی دشمن ایجاد و پیشبرد برنامه اسلام هراسی در کشورهای جهان است و همانطور که نامزد انتخاباتی امریکا اعلام کرد اجازه ورود مسلمانان به امریکا را نمی دهد و یا در دیگر کشورها برای ایجاد و گسترش این سیاست دشمنان به همین راه می روند که حوزه و دانشگاه با تولید اندیشه و فکر و علم باید در برابر این توطئه ها بایستد و توده های مردم را به این موضوع متوجه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی یاد شهیدان آیت‌الله دستغیب و یاران ایشان و نیز شهید تندگویان را نیز گرامی داشت.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
آخرین اخبار