"داعش و آل‌سعود در جهل مرکب به سر می‌برند"
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: داعش و آل‌سعود در جهل مرکب به سر می‌برند، علم و دانش از جمله مسائل مهمی است که اسلام نسبت به آن بسیار سفارش کرده است.
کد خبر: ۸۶۰۵۳۷۷
|
۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج از اراک، همزمان با فرا رسیدن 28 صفر و ایام سوگواری پیامبر اعظم(ص) و دو سبط گرامی ایشان، حضرت امام حسن‌مجتبی(ع) و امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، مراسم بزرگ سوگواری با حضور گسترده هیئت‌های عزاداری نیروهای مسلح در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد.

این گردهمایی معنوی از ساعت 10 صبح با حرکت هیئت‌های عزاداری نیروهای مسلح استان از میدان شهداء این شهرستان به سمت مصلی آغاز شد مراسم با حضور جمعی از مسئولان استانی و نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط یکی از قاریان آغاز و پس از قرائت زیارت حضرت رسول اکرم(ص) و اقامه عزاداری و مرثیه خوانی توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به سخنرانی پرداخت.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به لزوم توجه به مباحث و احکام اسلامی اظهار داشت: دو مسئله در پیشگاه حضرت رسول(ص) و قرآن از جایگاه بزرگی برخوردار هستند که توجه به آن‌ها سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد این دو مسئله مهم شامل عقل و علم می‌شود.

وی افزود: اسلام دین حکمت، معرفت و عقل بوده و این جان مایه اسلام است که مانند ستون‌های استوار قرآن را استوار نگه داشته‌اند، قرآن آمده تا انسان به اولوالعقل برسد که بالاتر از هر چیز دیگری است، هر از گاهی جلساتی با حضور اساتید و فلاسفه برگزار می‌شود که به زعم خود به بیان رابطه فلسفه و حکمت می‌پردازند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به حکمت اسلامی گفت: از دیدگاه اسلام حکمت شامل عقل نظری و عملی است، حکمت یعنی کارآمدی، کارآیی، استواری در اندیشه‌ها "يُؤتِي الْحِكْمَةَ مَن يَشَاء" به هر که خواهد حکمت عطا کند و به هر که حکمت عطا شده نيکی فراوان داده شده و جز خردمندان پند نپذيرند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: اسلام دین حکمت و کتاب حکمت است و آنچه در مقام ادراک انسان درک می کند در عمل نیز باید پایبند آن باشد، حکمت ترکیب حکمت نظری و حکمت عملی بوده، 30 درس با عظمت را خداوند به واسطه قرآن به بشر می دهد از توحید تا درس حکمت می‌دهد.

وی افزود: در قرآن خداوند می‌فرماید درس‌ها حکمت است اگر جامعه‌ای دچار اسراف و تزویر شود یعنی از حکمت به دور است و این جامعه آلوده شیطانی است نه اسلامی، باید تلاش شود جامعه اسلامی که یک جامعه اولوالباب باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به دومین مسئله مهم از دیدگاه اسلام گفت: علم و دانش، دانایی و معرفت و عرفان از جمله مسائل مهمی است که اسلام نسبت به آن حساس است و همانگونه که باب عقل وسیع است باب علم نیز وسعت دارد، علم غربی‌ها علوم مادی است ولی از دید اسلام علم تمامی عرصه‌ها و جوانب را در برمی‌گیرد، اسلام همه عالم را کتابخانه بزرگ خلقت می‌داند، حکمت و معرفت شهودی و حضوری را باید از اسلام فراگرفت.

وی افزود: عمل صالح نیز مسئله دیگر است، ذره‌ای از اعمال شما در نزد خداوند فراموش نمی‌شود، عقل، علم سالم باید به عمل صالح بیانجامد، پیامبر آمده تا انسان را در بعد عقلانیت به اولوالباب و در بعد علم به علم الیقین و در عمل نیز به عمل صالح انسان را می‌رساند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) العلم، العقل و الجهل را به مردم متذکر و یادآور شدند و از سوی دیگر امام رضا(ع) فرمودند"دوست هر انسانی عقل او و دشمن او نیز جهل اوست"، انسان باید از چراغ نورانی عقل که پروردگار عالم در وجودش نهاده بهره بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به داعشی‌ها و آل‌سعود در جهل مرکب به سر می‌برند، عقل آل‌سعود و ملک سلمان عقلشان تنها به قتل و عام و جنایت خلاصه می‌شود اقداماتشان برای ولیعهد است مانند معاویه که برای یزید دست به هر کاری می‌زد.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) فرمودند"به دنبال علم و دانش و معرفت بروید که اسلام چنین دینی است" اهل بیت(ع) چراغ علم و دانش هستند، پیامبر اسلام(ص)یاد گرفتن علم و دانش را حسنه خواندند و فرمودند با یکدیگر گفتگو کنید تا علم لقاح یابد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: جهاد تنها با شمشیر نیست، جهاد علمی امروز با توجه به تاکیدات مقام‌معظم رهبری یک امر ضروری است جامعه ما نیاز به جهاد علمی و معرفتی دارد، جهاد تحقیقاتی، پژوهشی، علم اسلامیف علوم انسانی در همه عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد، پیش از اسلام در گمراهی به سر می‌بردیم و با آمدن اسلام راه حقیقت در پیش رویمان قرار گرفت.

در پایان نیز سوگواران اهل بیت (ع) نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات