مراسم سوگواری شب رحلت جانسوز پیامبراعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام ) درشهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۵۲۹۸
|
۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان باشب رحلت جانسوز نبی گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه وآله وسلم و شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام مراسم وعظ و خطابه و مداحی همراه با نماز مغرب و عشا به همت هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد در مهدیه مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

در این مراسم معنوی و روحانی یکی از اساتید حوزه و دانشگاه با تسلیت ایام خزن و غم رحلت پیامبر مکرم اسلام صلوات الله علیه وآله وسلم و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی علیه السلام به تشریح گوشه هایی از زندگی پر بار پیامبر اسلام و سبط اکبر پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دریاباری گفت: پیامبر گرامی اسلام مردم را به سوی حق و عدالت دعوت کرد و مردمی را که در جهل و نادانی بسر می بردند نجات داد و بسوی فلاح و رستگاری دعوت کرد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم صلوات الله علیه وآله وسلم پس از 23 سال دعوت و مجاهدت و ابلاغ پیام الهی به مردم و پس از فراز و نشیب های فراوان در راه انجام رسالت بزرگ خویش، روز دوشنبه، بیست و هشتم ماه صفر سال یازدهم هجری دعوت حق را لبیک گفت.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در لحظات آخر عمر شریف پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم حضرت صدیقه طاهر فاطمه زهرا سلام الله علیها بسیار گریه می کرد. پیامبر گرامی اسلام او را به نزدیک خود طلبید و مطالبی را به او فرمود، که حضرت فاطمه سلام الله علیها گریه اش شدت یافت. آنگاه مطلبی را به ایشان فرمودند که حضرت زهرا سلام الله علیها تبسم کرد. ایشان در پاسخ سؤال دیگران فرمودند که لحظۀ اول پیامبر رحمت فرمودند:در همین درد از دنیا خواهم رفت، و در باب شادی و تبسم اش فرمودند: تو اولین فرد از اهل بیت من هستی که به من ملحق می شود، و این بود که من تبسم کردم.

اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، مداحی و نوحه خوانی از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

این مراسم از نخستین شب دهه آخر ماه صفر آغاز تا شب شهادت امام رضا(علیه السلام) ادامه دارد.

در این مراسم نورانی حجج اسلام "عبدالامیر صادقی و سید محمود دریاباری"، از اساتید حوزه و دانشگاه به ایراد سخن و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام "بیگی، توسلی، احمدی، اسلام پناه و یزدانی "به مداحی و نوحه خوانی پرداختند.

 



























ارسال نظرات