گفتگو با قادری دبیر هیئت جودوی بسیج:

رسالت اصلی بسیج پشتوانه سازی برای آینده ورزش کشور است

دبیر هییئت جودی بسیج رسالت اصلی بسیج در ورزش را پشتوانه سازی برای آینده ورزش کشور عنوان می کند.
کد خبر: ۸۶۰۵۲۴۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج، جعفر علی قادری دبیر هیئت جودوی بسیج درباره قهرمانی تیم جودوی باشگاه مقاومت در لیگ برتر نوجوانان جودوی کشور گفت: امسال تیم جودوی باشگاه مقاومت چهارمین حضورش را در لیگ برتر نوجوانان تجربه می کرد و با حمایت های مسئولین سازمان ورزش و به خصوص سردار یزدانی و تلاش کادر فنی توانستیم عنوان قهرمانی را کسب کنیم و از قهرمانی فصل گذشته دفاع کنیم.

قادری با اشاره به اینکه این قهرمانی سومین قهرمانی متوالی تیم باشگاه مقاومت در لیگ برتر جودوی نوجوانان کشور بود، اظهار داشت: مسابقات این فصل در دو گروه 6 تیمی برگزار شد و یکی از نکات برجسته آن حضور 3 تیم از مجموعه بسیج بود. تیم باشگاه مقاومت، بسیج خراسان رضوی و بسیج استان گیلان تیم های مجموعه بسیج بودند که در لیگ برتر جودو شرکت کردند و دو تیم از این سه تیم در پایان در جمع سه تیم اول قرار گرفتند. تیم باشگاه مقاومت توانست قهرمان شود و تیم بسیج خراسان رضوی هم به مقام سوم رسید.

وی با بیان اینکه شاکله اصلی تیم باشگاه مقاومت قهرمان لیگ برتر جودو را ورزشکاران بسیجی از استان های خراسان شمالی، استان تهران، تهران بزرگ وخوزستان تشکیل می دادند، خاطر نشان کرد: با توجه به شناسایی و تربیت استعدادها در پایگاه های استعدادیابی ورزش بسیج و حضور ورزشکاران مستعد در تیم های باشگاه مقاومت، در رشته جودو هم این اقدام عملی شده و حدود 40 درصد تیم باشگاه مقاومت در لیگ برتر جودو را بچه های پایگاه های پایگاه های استعدادیابی تشکیل می دادند و 60 درصد دیگر هم بچه های بسیجی بودند که سطح فنی بالایی داشتند و سابقه دعوت به تیم های ملی را در کارنامه شان داشتند.

دبیر هیئت جودوی بسیج تاکید کرد: در حال حاضر حدود 7 پایگاه استعدادیابی در رشته جودو در شهرهای مختلف کشور فعالیت می کند و ما امیدواریم در سال های آینده با توجه به تلاشی که در این پایگاه ها صورت می گیرد، به سمتی برویم که درصد حضور بچه های مستعد این پایگاه ها در ترکیب تیم باشگاه مقاومت بیشتر از 40 درصد باشد و سال به سال افزایش پیدا کند.

قادری با اشاره به فعالیت بسیج در بحث پشتوانه سازی برای تیم های ملی کشور گفت: رسالت اصلی بسیج در بخش پایه، پشتوانه سازی برای تیم های ملی است و این امر در پایگاه های استعدادیابی به خوبی صورت می گیرد و در این مدت اکثریت ملی پوشان جودو بچه های بسیجی بوده اند که از شاخص ترین آنها می توان به آقایان محجوب و رودکی اشاره کرد. 

سرمربی تیم های جودوی باشگاه مقاومت افزود: در حال حاضر فعالیت های جودو در بسیج محدود به رشته های پایه است و بچه ها بعد از اینکه از رده سنی نوجوانان بالاتر می روند، با توجه به عدم فعالیت ها ما در رده های جوانان، امید و بزرگسالان از جمع بسیج جدا می شوند. به همین خاطر حفظ این سرمایه ها، این ظرفیت و پتانسیل می تواند به وجود بیاید که با سرمایه گذاری در رده های بالاتر سنی، بچه هایی که از رده های نونهالان و نوجوانان در بسیج رشد کرده اند، همچنان بتوانند در بسیج فعالیتشان را ادامه بدهند. این موضوع توجه ویژه مسئولان ورزش بسیج را می طلبد تا سرمایه هایی که در بسیج رشد کرده اند، همچنان در این نیرو فعالیت ورزشی شان را ادامه دهند.

دبیر هیئت جودوی بسیج در ادامه با اشاره به فعالیت های بسیج در بخش بانوان در رشته جودو، اظهار داشت: پتانسیل و ظرفیت های خوبی در بخش خواهران هم در جودوی بسیج وجود دارد که با برنامه ریزی و تیمداری در این بخش، فعالیت های خوبی در این بخش صورت گرفته است.

قادری در پایان گفت: می خواهم در پایان از کادر فنی تیم باشگاه مقاومت، جناب آقای باقری مدیر تیم، جناب آقای کریمایی سرپرست تیم، جناب آقای قلی پور مدیرعامل باشگاه مقاومت و سایر همکارانی که در قهرمانی تیم جودو در لیگ برتر نوجوانان در کنار ما بودند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.
ارسال نظرات