خبرهای داغ:
به گفته مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، اقداماتی در راستای جذب مشارکت​های مردمی برای زوار اربعین از سوی این ستاد انجام شد و مردم استان نیز به نحو شایسته اقلام مورد نیاز موکب‌ها و زائران را تأمین کردند.
کد خبر: ۸۶۰۵۱۳۹
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از مردم و مسئولان کشور عراق برای همکاری در خدمت‌رسانی به زائران حسینی قدردانی کرد و گفت: در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در استان خوزستان دستورالعمل‌های ابلاغی از تهران بومی‌سازی شد و جلساتی در این راستا تشکیل شد.

وی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با ادارات و نهادها و مدیران موکب‌ها، مداحان، روحانیون، هیئت‌های مذهبی، ائمه جمعه و دیگر نهادها به‌منظور ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی در برنامه کاری ستاد عتبات عالیات به‌عنوان کمیته جذب مشارکت​های مردمی ستاد اربعین گفت: در این راستا به ستادهای بازسازی عتبات عالیات ابلاغ شد تا هر یک در مرز‌ها موکب راه‌اندازی کرده و نذورات جمع‌آوری شده مردم را در‌‌ همان موکب هزینه کنند.

به گفته مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، تهیه اقلام مورد نیاز موکب‌ها، راه‌اندازی شماره حساب بانکی برای جمع آوری نذورات، هماهنگی با حج و زیارت و سازمان تبلیغات از دیگر کارهای انجام شده برای خدمات رسانی به زائران بود. امسال اعلام شد هر خوزستانی یک زائر را دعوت کند و مردم واقعا سنگ تمام گذاشته و اصلا کم نگذاشتند.

موسوی افزود: در ایام اربعین بیش از ۱۱۰ نفر آشپز و خادم به عراق برای خدمات رسانی به زائران اعزام شدند. امسال چند نفر از اهالی شهر کوت عبدالله یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید گوشت سه موکب در کشور عراق کمک کردند.

وی با بیان اینکه هماهنگی و ایجاد ارتباط لازم با دستگاه‌ها و تأمین اقلام مورد نیاز موکب‌های مستقر در ایران و عراق از جمله کارهای انجام شده ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در خدمت‌رسانی به زائران بود، گفت: طبق اعلام نیاز از سوی مسئولان برای مهران ۷۰ هزار قرص نان از خوزستان جمع آوری و به این مرز ارسال شد. چنانچه مردم به مسئولان جمع‌آوری نذورات اعتماد داشته باشند در این صورت هیچ کاری زمین نمی‌ماند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در پایان اظهار کرد: اقلامی مانند آب، آرد و گاز به‌صورت کلی برای همه موکب‌ها تأمین می‌شد. همچنین دو دستگاه نان سنتی در مرز‌ها با پشتیبانی ۱۵ تن آرد از دیگر کارهای انجام شده توسط کمیته جذب مشارکت​های مردمی بود که بر عهده ستاد بارسازی عتبات عالیات استان قرار داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها