خبرهای داغ:
مسئول بسیج طلاب سپاه حضرت صاحب الامر(عج)قزوین:
مسئول بسیج طلاب سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: نقطه اوج رسالت پیامبر اعلام پیام نهایی در غدیر است.
کد خبر: ۸۶۰۵۰۷۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی مسئول بسیج طلاب سپاه حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبر گزاری بسیج به مناسبت شهادت نبی مکرم اسلام (ص) ضمن عرص تسلیت به مناسبت شهادت امام هشتم شیعیان و امام حسن (ع) اظهار کرد: پیامبر اسلام در لفظ قرآن کریم رحمت العالمین هستند به این معنا که ایشان با همگان درنهایت صبر و عطوفت برخود می کردند.

وی ادامه داد: بسیار شنیده ایم که کافران ازهیچ روشی برای آزار ایشان فرو گذار نبودند و حتی بارها نقشه سوء قصد به جان ایشان را داشتند، با این حال پیامبر هرگز راه تندی را انتخاب نکردند، همچنین یهودیان که ایشان را بسیار مورد آزار قرار دادند ایشان همواره با آنان شکیبا بودند.

این مسئول بیان کرد: طی 23 سال رسالت پیامبر ایشان برای توسعه و صلابت جامعه اسلامی تمام تلاش خود را به کار بردند، جامعه ای که پیامبر در آن قرار داشت سرشار بود از کمبود های فرهنگی که گاها این کمبود ها پیامد های منفی بسیاری را نیز به همراه داشت.

حجت الاسلام مصطفایی توضیح داد: رسالت عظیمی که به عهده پیامبر بود در حجت الاوداع ایشان به نقطه اوج خود می رسند و اگر پیامبر واقعه عظیم غدیر خم را می آفرینند ریشه آن را باید در رحمت و دلسوزی ایشان نسبت به امت جست و جو کرد.

وی خاطر نشان کرد: آخرین وظیفه ای که خداوند متعال به عهده ایشان نهادند معرفی امام امت و جانشین نبی است که پیامبر در بهترین زمان به این وظیفه جامعه عمل می پوشانند.

حجت الاسلام مصطفایی با اشاره به وقایعی که در طول حجة الوداع رخ می دهد عنوان کرد:اوج مرحمتی که پیامر به امت خود دارند در همین زمان و در غدیر خم روی می دهد پ، آنجا که پیامبر از تمام زائران خانه خدا می خواهد که صبر کنند و سپس پیام نهایی رسالت خود را ابلاغ می کند و شاید به همین علت است که از جانب خداوند متعال رحمت العالمین خطاب می شوند.

مسئول بسیج طلاب سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: خصوصیات پیامبر مکرم اسلام مهمترین خصوصیاتی است که هر مسلمانی باید در خود پرورش دهد و با این وسیله خود را به کمال برساند.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها