خبرهای داغ:
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس تاکید کرد:

لزوم حمایت دولت از صنایع کوچک/ بدهی بانکی عامل تعطیلی واحد تولیدی و صنعتی نشود

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه دولت باید در بخش صنعت وارد شود تا از رکود خارج شویم، گفت: هیچ واحد صنعتی به دلیل کمبود مالی و بدهی نباید تعطیل شود.
کد خبر: ۸۶۰۴۹۹۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی صبح امروز در نشستی با مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی اظهار داشت: صنایع ما دچار مشکل هستند و هنوز از رکود خارج نشدیم.

وی افزود: رکود و مشکلات صنایع واقعیتی ملموس است؛ ضروررت دارد که دولت برای خروج از رکود صنایع و کارگاه‌ها، اقدام کند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست‌های انقباضی مالی که صورت گرفته به رکود دامن می‌زند، گفت: تاکنون تسهیلاتی که داده شده به صنایع خودروسازان بوده و درست است که ما خودروسازی زیادی در کشور داریم اما کمک به صنایع کوچک از خودروسازان کمتر است و سطح اشتغال زیادی ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه می‌شود با اختصاص اعتبارات کمی به کمک صنایع و واحدهای کوچک برسیم، افزود: اگر کمک نشود، صنایع و واحدهای کوچک برشکست می‌کنند و اگر شرکت‌ها و واحدهای کوچک برشکست کنند، شاید نیاز به اعتبارات بیشتری باشد و به این سیاست دولت خیلی راضی نبودیم که هزینه هنگفت به خودروسازان بدهند درحالی که که کیفیت خودرو خوبی هم نداریم و مردم هم ناراضی هستند.

وی با اشاره به بازارهای خارجی اظهار داشت: نسبت به بازار کشور خارجی، خراسان جنوبی از ظرفیت و توانمندی خود و مرز استفاده نکردیم و مرز فرصتی بزرگ برای ما است.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی اشتغالبا اشاره به بازار کشور افغانستان گفت: مرزم ما امن ترین مرز است و چندان فرصتی برای ما ایجاد نکرده و بازار افغانستان و دیگر کشورها منتظر نمی‌ماند تا تولید کننده ما برنامه ریزی کند و کشورهای دیگر وارد بازار افغانستان می‌شود.

حجت الاسلام عبادی افزود: کشور روسیه از دو سال قبل از کشور ایران خواسته است تا مرغ این کشور را تأمین کنیم اما ما در خراسان جنوبی و در ایران نتوانستیم این بازار بزرگ و اقیانوس روسیه را استفاده کنیم و الان هم درست نشد استفاده کنیم و این نقص بسیار بزرگی است زیرا دچار اشکالات ساختاری هستیم.

وی با اشاره به بروکراسی اداری اظهار داشت: اگر قیمت مرغ زیاد است و بروکراسی اداری در گمرک، عدم مدیریت صحیح عواملی هستند که نتوانستیم از ظرفیت‌های هم مرزی با کشور افغانستان در راستای بازار این کشور استفاده کنیم و تولیدکنندگان و دستگاه‌های دولتی باید کمک کنند مشکلات مرغداری‌ها در استان برطرف شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به خاطر تولید زیاد مرغ دچار مشکلاتی هستند و هیچ کشور اقتصادآ ن پیشرفت نمی‌کند مگر اینکه نگاه خاص به صادرات داشته باشد و خراسان جنوبی در بازرگانی و فرهنگ آن موفق نبوده زیرا علاقه به سمت کارهای اداری داشتیم.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه بازرگانی سودهای زیادی همراه دارد، افزود: فرهنگ بازرگانی در خراسان جنوبی زیاد درست نیست که باید الگو سازی شود و مشکلاتی که در زمینه صنایع خراسان جنوبی مطرح است یکی اصلاح قانون‌ها است که ما استقبال می‌کنیم مکتوب موارد به ما ارائه شود تا از طریق مجلس بتوانیم پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه دولت باید در بخش صنایع و واحدهای صنعتی ورود پیدا کند، اظهار داشت: مجلس استقبال می‌کند تا دولت بیاید و ورود پیدا کند و دولت مجری این کار است و بهتر می‌تواند شرایط را درک کند و باید کارشناسی شود که در صورت نیاز به اصلاح قانون باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اگر پشتوانه قانونی داشته باشد در این صورت جواب می‌دهد قوانین ما در جهت رونق تولید است نه اینکه جلوی تولید گرفته شود و علاقه مندیم مسئولان استان نگاه آنها به قوانین این باشد که کار مردم راه بیفتد و هدف این نباشد که کاری انجام نشود مگر اینکه کار از سر ناچاری انجام شود.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی اشتغالبا اشاره به استان‌های پیشرفته افزود: استان اصفهان توسعه یافته و سیستم اداری آنها باز عمل می‌کند که اگر مدیران خراسان جنوبی اردوهایی گذاشته شود و روند کار آنها را ببینند تا مردم ما و سیستم اداری ما حالت ترسی نسبت به مسائل دارد و با شهامت بیشتری ورود پیدا کنند.

وی بیان کرد: جلسه ای با روسای بانک‌ها داشتیم و توصیه کردیم ملاحظه کارخانه و کارگاه مشغول به کار را بکنند و هیچگاه به خاطر بدهی پلمپ نکنند و کمک کنند تا آن کارگاه انجام شود و نگاه بیشتری داشته باشند هیچ کارگاه و واحد صنعتی که کار می‌کند به خاطر بدهی نباید تعطیل شود و بانک‌ها هم مشکلات خاص خود را دارند و بدهی‌های آنها زیاد است ولی باید مساعدت بیشتری را داشته باشند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها