رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اهمیت تفاوت زمان ثبت نام و تبلیغات مجلس شورای اسلامی با مجلس خبرگان رهبری گفت: ۷۳۰ شعبه ثبت نام و اخذ رأی در استان یزد راه اندازی می شود.
کد خبر: ۸۶۰۴۸۷۹
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محمدعلی طالبی پیش از ظهر دیروز در نشست خبری که به منظور اعلام عملکرد ستاد انتخابات استان یزد برگزار شد، با بیان اینکه عمده فعالیت ستاد انتخابات استان یزد تا امروز به تمهیدات مقررات برگزاری انتخابات و تسهیل شرایط برای شروع برنامه زمان‌بندی انتخابات بوده، اظهار داشت: پیش بینی عوامل اجرایی،  شعب ثبت نام و اخذ رأی، پیش بینی تعرفه و تهیه برگه رأی مورد نیاز از جمله اقدامات انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به اهمیت تصویب 121 مصوبه در جلسات ستاد انتخابات استان یزد گفت: ستاد انتخابات، در 10 شهرستان و 11 بخش مستقل استان یزد تشکیل شد.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به پیش بینی 730 شعبه ثبت نام و اخذ رأی در استان یزد افزود: در این دوره از انتخابات 20 هزار نفر به عنوان نیروهای نظارتی، امنیتی و اجرایی در ستاد انتخابات استان یزد ساماندهی می شوند.

طالبی با اشاره به ضرورت ارزیابی امکانات و تجهیزات شعب اخذ رأی در استان یزد تصریح کرد: استان یزد جزو استان‌های برتر کشور از نظر آمادگی شعب ثبت نام و اخذ رای به منظور برگزاری انتخابات رایانه‌ای است.

وی برگزاری نشست‌های متعدد با هیئت نظارت استان و شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در دادگستری و برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های متولی استعلامات تعیین صلاحیت قانونی نامزدها را، از دیگر اقدامات انجام شده از سوی ستاد انتخابات استان یزد عنوان کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد تعامل دست‌اندرکاران و دستگاه‌های متولی برگزاری انتخابات در استان یزد را مطلوب و مناسبت دانست و بیان کرد: برنامه زمان‌بندی انتخابات خبرگان رهبری از 20 آذر ماه با اعلام دستور شروع وزیر کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه در بحث بررسی صلاحیت های نامزدهای مجلس خبرگان رهبری، دست اندرکاران ستاد انتخابات استان یزد مسئولیتی به عهده ندارند، ادامه داد: ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از 26 آذر ماه، به مدت یک هفته تا 2 دی ماه انجام می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد اظهار داشت:  21 بهمن اسامی داوطلبان تأیید شده انتخابات مجلس خبرگان رهبری اعلام و از 22 بهمن به مدت 14 روز مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری است.

طالبی خاطرنشان کرد: برنامه زمان‌بندی انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28 آذر ماه با دستور وزیر کشور آغاز و به صورت همزمان با ثبت نام نامزدهای مجلس خبرگان رهبری، به مدت 7 روز نسبت به ثبت نام نامزدهای مجلس شورای اسلامی اقدام می شود.

وی با اشاره به وجود 4 حوزه انتخابی مجلس شورای السلامی در استان یزد بیان کرد: حوزه انتخابی یزد و اشکذر به فرمانداری شهرستان یزد، حوزه انتخابی مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد به مرکزیت فرمانداری مهریز، حوزه انتخابی تفت و میبد به مرکزیت شهرستان تفت و حوزه انتخابی اردکان به مرکزیت فرمانداری اردکان برای ثبت نام نامزدهای مجلس شورای اسلامی تعیین شده اند.  

وی 27  بهمن ماه را، زمان انتشار اسامی نهایی داوطلبان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: از 29 بهمن ماه به مدت یک هفته تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی انجام می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: با توجه به همزمانی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، نسبت به اصلاح برخی قوانین در راستای استفاده از هیئت نظارت مشترک، عوامل اجرای و دست‌اندرکاران مشترک و زمان برگزاری مشترک اقدام شده است.

طالبی در مورد بحث انتخابات رایانه‌ای در استان یزد افزود: از شروع ثبت نام نامزدها و تشکیل هیئت‌های اجرایی، 25 فرآیند برای انتخابات تعریف شده، که 24 فرآیند آن به صورت رایانه‌ای اجرا و 1 فرآیند آن به صورت دستی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت وجود تفاوت زمان ثبت‌نام و تبلیغات دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان‌رهبری، خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات دارا بودن سن 18 سال تمام برای شرکت کنندگان ضروری است.

 

ارسال نظرات