عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بسیج:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ارزان شدن قیمت نفت اوپک گفت: قیمت نفت در آمریکا و اروپا هم دچار رکود است و از جهت رونق به سالهای قبل شبیه نیست و نقش واسط عربستان سعودی درافزایش تولید و برداشت هایی که داعش و دیگران از سکوهای عراق و سوریه نفتی دارند سبب شد که قیمت نفت به نفع کشورهای برخوردار جهان باشد.
کد خبر: ۸۶۰۴۸۷۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به قراردادهای جدید نفتی زنگنه اظهار داشت: رویکرد رهبر معظم انقلاب درخصوص صندوق توسعه ملی این است که باید وابستگی اقتصادی به نفت حذف و بر مبنای 20 درصد باشد تا رابطه بین بودجه جاری و نفت کم شود.

وی با بیان اینکه موضوع نفت نباید بهانه ای برای نفوذ کشورهای بیگانه و مصرف بی رویه شود افزود: با افزایش سالیانه 30 درصدی از جهت کاهش برداشت دولت و افزایش برداشت بخش خصوصی و تعاونی برای تولید سرمایه گذاری، موضوع نقش نفت در اقتصاد ایران به لحاظ سیاسی و بودجه ای حائز اهمیت است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در ادامه تصریح کرد: هر اتفاقی در خارج از کشور رخ دهد که عزت، آینده و درآمد ما را درقراردادهای نفتی تحت تاثیر قرار دهد به نظر می رسد ارتباطات تعریف شده ای با واسطه گری برخی دولت های عرب خصوصآ عربستان سعودی دارد.

ندیمی در خصوص دفع خطر وهابیها و حفظ افزایش سرمایه نفت خاطرنشان کرد: در حفظ منابع برای سرمایه گذاری تولید باید تعاریفی باشد تا مشکلاتی که در این رابطه وجود دارد به گونه ای رفع و عزت و درآمد کشور حفظ شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ارزان شدن قیمت نفت اوپک گفت: قیمت نفت در آمریکا و اروپا هم دچار رکود است و از جهت رونق به سالهای قبل شبیه نیست و نقش واسط عربستان سعودی درافزایش تولید و برداشت هایی که داعش و دیگران از سکوهای نفتی عراق و سوریه دارند سبب شد که قیمت نفت به نفع کشورهای برخوردار از نفت جهان باشد.

ارسال نظرات