گزارش تصویری/

روستاهای شمسی و ابراهیم آباد رستاق در صدر روستاهای دوستدار کتاب استان

طی مراسمی آیین تجلیل از خادمان نشر کتاب و روستاهای برگزیده دوستدار کتاب استان یزد در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۴۸۰۵
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۶

به گزارش اخبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، دوشنبه شب طی مراسمی از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دفتر امور روستایی استانداری یزد، آیین تجلیل از خادمان نشر کتاب و روستاهای برگزیده دوستدار کتاب استان یزد در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در این مراسم روستاهای شمسی و ابراهیم آباد رستاق از شهرستان اشکذر، رشکوئیه تفت، چاهک و کرخنگان خاتم، رییس آباد ابرکوه، مهرآباد مببد، میرک آباد مهریز، آسفیج بهاباد، مزرعه نو اردکان و قطرم بافق بعنوان روستاهای دوستدار کتاب معرفی و از دهیاران و مسوولان انها تجلیل شد.
در سال جاری۷۰روستای استان ۲۰۸ طرح را به دبیرخانه جشنواره روستای دوستدار کتاب استان ارسال کردند که در این میان روستاهای شهرستان اشکذر رتبه برتر این جشنواره را به خود اختصاص دادند.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال گذشته با هدف گسترش عدالت و توسعه فرهنگی در روستاهای کشور، حمایت از اقدامات انجام شده و پیشنهادهای نو و ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب، اقدام به برگزاری جشنواره «جشنواره روستاهای دوستدار کتاب» نموده است. سال گذشته در جشنواره نخست روستاهای دوستدار کتاب، ۶٢١ روستا شرکت داشتند و روستای ابراهیم آباد رستاق از شهرستان اشکذر به دلیل ارائه طرحهای ابتکاری در حوزه کتاب به عنوان یکی از ۱۰روستای برگزیده کشور در جشنواره روستای دوستدار کتاب معرفی شد.
خوشبختانه طی یک سال گذشته شاهد برگزاری رخداد های خوبی در حوزه کتابخوانی در سطح برخی روستاهای شهرستان اشکذر بودیم که به عنوان نمونه می توان به برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی نمایشگاه کتاب، نمایشنامه خوانی و همچنین اجرای طرح های ابتکاری از قبیل "چرا کتاب می خوانیم”، "میرزای آبادی”، "کلاس شب های زندگی”،”نشست های معرفی کتاب” و …. اشاره نمود.
با این حال در برخی از روستاها نیاز مبرم به فعالیت در این حوزه محسوس بوده و لازم است با تلاش جدی تر فعالان فرهنگی و مسئولین این روستا ها شاهد ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعه و ارتقای جایگاه روستاهای شهرستان در استان و کشور باشیم.

watermarked-CAM00008watermarked-photo_2015-11-30_12-40-48watermarked-photo_2015-12-08_09-49-43watermarked-photo_2015-12-08_09-49-47watermarked-photo_2015-12-08_09-50-36watermarked-CAM00017

ارسال نظرات
آخرین اخبار