خبرهای داغ:
حوزه مقاومت 2شهری ارومیه برگزار گرد؛

کارگاه آموزشی در زمينه آسيب های اجتماعی مواد مخدر

کارگاه آموزشی در زمينه آسيب های اجتماعی مواد مخدر و آموزش مهارت های زندگی و فرزند پروری جهت آموزش بسیجیان منطقه چلوچاپان شهرستان ارومیه برگزار گرديد.
کد خبر: ۸۶۰۴۷۶۰
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، کارگاه آموزشی در زمينه آسيب های اجتماعی مواد مخدر و آموزش مهارت های زندگی و فرزند پروری جهت آموزش بسیجیان منطقه چلوچاپان شهرستان ارومیه برگزار گرديد.

سرهنگ طالبی معاون مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی در این مراسم گفت: هدف ما از تشكيل اين جلسات تنها رفع تكليف و انجام وظيفه اداري نيست خروجي اين همفكري و هم‌انديشي‌ها بايد راه چاره براي به چالش كشيدن اين معزل اجتماعي باشد ضمن اينكه پيكار در اين راه بايد تداوم داشته باشد چرا كه بسياري از جرائم و آسيب‌هاي اجتماعي به واسطه ظهور مواد مخدر در بطن جامعه تقويت و ريشه دوانده كه از جمله اين جرائم سرقت، فحشاء، قتل، آدم‌ربايي و خيلي موارد ديگر است كه انشاءالله با مهار اين ابر آسيب روزي شاهد ريشه كن شدن اين معضلات از جامعه باشيم.

وي مهمترين بحث درحوزه اعتياد را پيشگيري عنوان كرد و گفت: اگر در بحث مبارزه با اعتياد اطلاع‌رساني و آگاهي از مضرات و پيامدهاي اعتياد را به عموم در سرلوحه كار خود قرار دهيم ضربه‌اي بزرگ را بر پيكر سوداگران مرگ زده‌ايم كه به واقع سرمايه انساني هر جامعه را دستخوش آماج و تاراج گرفته‌اند.

ایشان همچنين سه حوزه دانش آموزي، دانشجويي، كارگري را آسيب‌پذيرتر از ساير حوزه‌ها عنوان كرد و گفت: نگراني عمده ما در استان از اين سه حوزه است و آنچه كه در اين راه بيشتر ميتواند ما را ياري كند حمايت و همراهي تمامي مسئولين استاني و استفاده از توان و ظرفيت سازمان‌هاي مردم‌نهاد از طريق آگاه‌ سازي دقيق و اطلاع‌رساني مستمر وارائه آموزش‌هاي پيشگيرانه به اين سه قشر در معرض خطر است.

وي همچنين با اشاره به اقدامات حوزه مقابله دراستان گفت: اگربه موازات اقدامات مقابله اي درحوزه پيشگيري اقدامات لازم انجام مي شد قطعاً امروز وضعيت بهتري داشتيم و قضاوتي منصفانه است كه بگوييم به همت حضور و تلاش شبانه روزي نيروهاي انتظامي و اطلاعاتي است كه توانسته ايم مسير اقدامات فرهنگي را هموار كنيم.

خانم حسینی مشاور اورژانس اجتماعی نیز در این کارگاه اهداف اورژانس اجتماعی را چنین معرفی کرد.

- سعی در حفظ و تحکیم کیان خانواده

- کاهش وقوع طلاق از طریق ارائه خدمات مشاوره ای و مددکاری

- کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از طلاق

- شناخت عوامل موثر در طلاق به منظور برنامه ریزی در جهت آگاه سازی جامعه

- شناسائی و حل مسائل و مشکلات خانواده های آشفته و متقاضی طلاق

ارسال نظرات
آخرین اخبار