رئيس دانشگاه شهركرد رشد و توسعه استان چهارمحال و بختياری را مرهون بهره‌گيری از پتانسيل و توان پژوهشگران دانست.
کد خبر: ۸۶۰۴۶۷۶
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ شایان شامحمدی رئيس دانشگاه شهرکرد در آيين تجليل از برگزيدگان پژوهش و فناوری و ايده‌های برتر استان چهارمحال و بختياری رشد و توسعه استان را مرهون بهره‌گيری از توان و پتانسيل‌ پژوهشگران دانشگاه‌ها و مراكز آموزشی دانست و اظهار کرد: فرهنگ كارآفرينی نشأت گرفته از يك نظريه تئوری است با اين حال اين نظريه تئوری در تمامی كشورهای جهان، تحقيقات كاربردی را زمينه‌سازی رشد و توسعه نموده است.

وی با تأكيد بر ضرورت گسترش علوم كاربردی گفت: پايان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی با وجود اينكه بسيار دير كاربرد پيدا می‌كنند، سند پژوهش و مطالعه بوده و ارزشمند هستند.

رئیس دانشگاه شهرکرد افزود: در سال 2014 ايران كشور هفدهم دنيا در توليد علوم (مقالات علمی) را داشت و اين رتبه در سال 2015 به 15 رسيد، همچنين به لحاظ سهم اعتبارات علمی در رتبه 43 و از نظر ظرفيت علم و فناوری در رتبه 51 قرار دارد و اين موضوح حاكی از پيشرفت علمی كشور است.

شاه‌محمدی بیان کرد: دانشگاه شهركرد در سال گذشته به ازای هر نفر 2/1 مقاله و در سال جاری 18/2 مقاله توليد كرده است و با دارا بودن ظرفيت و پتانسيل بالای علمی آماده همكاری با ساير ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرايی استان چهارمحال و بختياری برای اجرای پروژه‌های پژوهشی است.

وی در ادامه ضمن تأكيد بر بهره‌گيری از ظرفيت مراكز علمی استان در توسعه علم و فناوری پيشنهاد راه‌اندازی مركز پژوهش‌های راهبردی و تخصيص 1 تا 3 درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به طرح‌های كلان پژوهشی استان و تكميل شبكه استانی شاعا ( شبكه آزمايشگاه‌های علمی استان) را ارائه داد و ابراز اميدواری كرد كه با همكاری و هم‌فكری تمامی مسئولين، استان به جايگاه‌های مطلوبی در رشد و توسعه برسد.

ارسال نظرات