احساس مسئولیت در جامعه اسلامی وظیفه دانشجوست

وظیفه دانشجو تنها حضور در کلاس و خواندن درس نیست بلکه در کنار مدارج علمی باید نسبت به جریانات سیاسی و اقتصادی جامعه احساس مسئولیت کند و در شکل‌گیری مصالح و برخورد با مفاسد جامعه سهیم بوده و موانع را از بین ببرد.
کد خبر: ۸۶۰۴۶۶۸
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار تنی از دانشجویان بابل با تبریک روز دانشجو به دانشجویان کشور اظهار کرد: روز دانشجو یادآور شهادت سه تن از دانشجویان در سال 1332 است و این روز به نوعی فرصت مناسبی برای توجه به عنصر دانشجو و کشف ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشجویان در دانشگاه‌ها است.

وی افزود: دانشگاه از زمان پیدایش تاکنون دست مایه حوادث ناخوشایند زیادی بوده است اما دانشجویان با اتکا به قدرت و توانمندی‌های موجود منشاء برکات فراوانی برای جامعه بودند.

روحانی با اشاره به اینکه دانشجویان در مقاطع مختلف و حساس جامعه به عنوان نیروی بصیر و آگاه حضور جدی دارند، بیان کرد: وظیفه دانشجو تنها حضور در کلاس و خواندن درس نیست بلکه در کنار مدارج علمی باید نسبت به جریانات سیاسی و اقتصادی جامعه احساس مسئولیت کند و در شکل‌گیری مصالح و برخورد با مفاسد جامعه سهیم بوده و موانع را از بین ببرد.

وی به نقش موثر دانشجویان در دوران انقلاب و مبارزات انقلابی در حمایت از امام و دیگر جریانات ضد استکباری اشاره و تصریح کرد: جنبش دانشجویی از 13 آبان سال 1357 با شهادت تعدادی از دانشجویان شکل گرفت و در سال 58 نیز تعدادی از دانشجویان با تسخیر لانه جاسوسی نقش مهمی در شکل‌گیری انقلاب ایفا کردند.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه دانشجو باید عدالت‌خواه و عدالت‌محور باشد، گفت: دانشجو باید آرمان‌گرا باشد و به اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب توجه کند.

امام جمعه بابل با انتقاد از اینکه فضای فرهنگی دانشگاه‌ها مناسب نیست،گفت: دانشگاه‌ها محل برگزاری کنسرت‌ و اردوهای مختلط به مناطق مختلف نیست.

روحانی افزود: جای بسی تاسف است کنسرت‌هایی که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و اردوهای مختلط به مناطق مختلف زمینه‌ساز فساد و آلودگی در دانشگاه‌ها شده است.

این مسئول گفت: در خطبه‌های نماز جمعه بابل ندای اعتراض دانشجویان را درباره فضای بد فرهنگی به گوش مسئولان رساندم اما گوش شنوایی برای شنیدن اعتراض دانشجویان وجود ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها