برپایی مراسم حلیم‎پزی از سوی ستاد مردمی برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی اسلام‌آباد شهرستان میاندرود مازندران فردا چهارشنبه از ساعت 18:30 دقیقه در مسجد باب‌الحوائج این روستا برگزار می‎شود.
کد خبر: ۸۶۰۴۶۶۳
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، همزمان با 28 صفر سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن‌مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، مراسم بزرگ حلیمپزان در روستای اسلام‌آبادمیاندورودبرگزار میشود.

این مراسم همراه با برپایی عزاداری و سینهزنی، یکی از رسوم مردم این منطقه است تا ارادت و علاقه خود را بهعنوان شیعیان ومحباناهل‌بیت (ع) ابراز کنند.

از مهمترینویژگیهای این مراسم 10 هزار نفری این است که مردم از تمام اقشار چه غنی و ثروتمند، از یک نوع غذا استفاده میکنند و در کنار هم برای خاندان اهل‌بیت (ع) به عزاداری میپردازند.

مراسم 10 هزار نفری پخت حلیم که امسال بهصورت چهار سال متوالی از طرف هیئت فرهنگی مذهبی اسلام‌آباد برگزار میشود، بگونه ای است که مردممیاندورودبا شور خاصی به این مراسم معنوی میروند و با خواندن زیارت عاشورا و برپایی عزاداری این روز را به سوگ مینشینند.

برپایی مراسم حلیمپزی از سوی ستاد مردمی برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی اسلام‌آباد، فردا چهارشنبه از ساعت 18:30 دقیقه در مسجد باب‌الحوائج این روستا برگزار میشود.

برای پخت این حلیم نذری 500 کیلوگرم گوشت بدون استخوان، 500 کیلوگرم گندم پرک‌شده، چندین کارتن روغن و دهها کیلوگرم شکر استفاده میشود که برای پخت آن 40 دیگ حلیمدرنظرگرفته شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها