خبرهای داغ:
با شدت گرفتن بارش برف و بوران در مناطق مختلف استان ، سپاه حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و بسیجیان با تمام توان برای کمک به هموطنان و مسافرین عزیز این استان شدند.
کد خبر: ۸۶۰۴۵۷۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
ابوالفضل طاهرخانی معاون اجرایی سپاه استان قزوین در مصاحبه با خبرگزاری بسیج در قزوین ضمن بیان اینکه با شدت گرفتن بارش برف در بسیاری از مناطق استان و کاهش شدید دما ، کمک و امداد به تمامی کسانی که در این استان در راه مانده بودند را وظیفه ذاتی سپاه عنوان کرد گفت:  با تمام توان به یاری این عزیزان و هموطنان خود می شتابیم و از تمام امکانات خود در این راه استفاده می کنیم.

طاهرخانی با بیان اینکه امداد رسانی به هموطنان استان همزمان با آغاز بارش برف در استان انجام شده است تصریح کرد: از همان ساعات اولیه آغاز بارش برف و گزارشات هواشنایی مبنی بر احتمال بسته شدن خطوط مواصلاتی بین شهر ها و روستاهای استان تمام امکانات سپاه و بسیج در استان به صورت آماده باش و فعال درآمده است.

معاون اجرایی سپاه استان قزوین اظهار کرد: گردان های بسیج مردمی  در سراسر استان بویژه در مناطقی که بارندگی در آنجا شدید بوده و مردم به کمک بیشتری نیاز داشتند در کنار نیروهای امدادی و پاسداران مشغول به ارائه خدمت هستند.

وی گفت: تمامی کسانی که در راه مانده بودند بویژه در مناطق اقبالیه، کوهین، تاکستان ، آوج  و دیگر مناطق استان توسط نیروهای سپاه و بسیج و همچنین نیروهای امدادی هلال احمر و مدیریت بحران استان در مساجد و حسینیه ها اسکان موقت داده شده اند.

وی با اشاره به اسکان 400 نفر در شهرستان آوج بیان کرد: تعداد 20 نفر نیروی رسمی و حدود 60 نفر از بسیجیان برای رفع مشکلات مردم و ساماندهی آن‌ها در شرایط بحرانی این منطقه، فعالیت داشتند.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: آزادسازی خودروها در برف و کولاک یکی از اقداماتی بوده است که همراه با نیروهای دستگاه‌های امدادرسان اعم از جمعیت هلال احمر، راهداری و غیره مورد توجه قرار گرفته است.

طاهرخانی اضافه کرد: با توجه به نیاز مردم و مسافران در شهرستان تاکستان، تعدادی از خودروهای سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین به این منطقه اعزام شد تا با جابه‌جایی افراد گرفتار در برف، زمینه کاهش آسیب‌ها و سوانح فراهم شود.

این مسئول یادآور شد: تعداد قابل توجهی از خودروهای مجموعه سپاه به ارائه خدمات در منطقه کوهین در حوزه استحفاظی سپاه ناحیه امام سجاد (ع) اختصاص یافت که رفع نیازهای مسافران سرگردان را به همراه داشت.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: در شهرستان تاکستان نیز که یکی دیگر از مناطق بحران‌زده محسوب می‌شود، خدمات مورد نیاز مردم برنامه‌ریزی و تأمین شده است.

طاهرخانی مطرح کرد: در شهرستان تاکستان، دو هزار و 500 قطعه پتو برای مردم توزیع شده است که انتظار می‌رود در کاهش نیازهای آن‌ها مؤثر و مفید بوده باشد.

وی تأکید کرد: با تدابیر فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) نیروهای بسیجی و کادر مجموعه سپاه، همراه با مسئولان و نیروهای دستگاه‌های اجرایی دیگر، در زمان بحران اخیر در امر امدادرسانی، فعالیت لازم را از خود نشان دادند.

این مسئول اعلام کرد: فرماندهان سپاه صاحب‌الامر(عج) در نواحی و شهرستان‌های دچار بحران نیز وسایل و تجهیزات مختلفی را که نیاز داشتند درخواست کرده و با برنامه‌ریزی مناسب در زمان کوتاهی برای آن‌ها مهیا می‌شد.

طاهرخانی با بیان اینکه مسائل و فعالیت‌های درمانی به صورت تخصصی از سوی نیروهای مجرب دنبال می‌شود، تصریح کرد: این اقدامات آموزش‌های ویژه خود را نیاز دارد و باید از سوی دستگاه‌های مسئول و متولی امور یاد شده مورد پیگیری و توجه قرار گیرد.

این مسئول عنوان کرد: مقرر شده بود که نیروهای بسیجی و کادر سپاه صاحب‌الامر (عج) برای کاهش آسیب‌ها و سوانح احتمالی، تنها به رهاسازی خودروها و مردم گرفتار در برف اقدام کرده و اقداماتی مانند بستن زنجیر چرخ را انجام دهند که موجب بهبود امور مربوط به تردد مسافران می‌شود.

طاهرخانی در خاتمه ضمن تشکر از پاسداران و بسیجیانی که در حال امداد رسانی هستند افزود: امدادرسانی به کسانی که در راه مانده اند ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها