عباسی خاطر نشان کرد: شما جوانان عمده عمر خود را در دوران تروریسم می گذرانید که دامن همه جوامع را خواهد گرفت اگر قرار است مشکل تروریست در دنیا حل شود ..
کد خبر: ۸۶۰۴۵۲۶
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر همایشی تحت عنوان "جوان غربی، دانشجوی شرقی و یک درد مشترک” با حضور دکتر حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین و مرکز بررسی های دکترینال برگزار نمود.

photo_2015-12-07_09-40-13

اجرای تئاتر "روز ما” اولین قسمت این برنامه بود، تئاتری که به بیان واقعیات ۱۶ آذر ۳۲ و قربانی شدن سه دانشجو به پای نیکسون پرداخت. خاطراتی که برای دانشجویان جلوه تولد شعار مرگ بر امریکا در جنبش دانشجویی را داشت.

photo_2015-12-07_09-33-41

وی در ابتدای صحبت های خود با تقدیر از اقدام انقلابی دانشجویان در مواجهه با ورود نیکسون اذعان داشت :(ازحوادث این چنینی میفهمیم) مفابله با آمریکا برای ما چه بهای سنگینی داشته است. درشرایط کنونی نامه ی رهبری به جوانان غرب مقدمه ای برای شروع یک ارتباط بین جوانان غربی وشرقی است. امروزه تروریست، درد مشترک ما و غرب است که وبال زندگی بشر است، و نباید مبارزه با آن مانند آزادی و حقوق بشر در غرب در حد شعار باقی بماند.

عباسی خاطر نشان کرد: شما جوانان عمده عمر خود را در دوران تروریسم می گذرانید که دامن همه جوامع را خواهد گرفت اگر قرار است مشکل تروریست در دنیا حل شود باید بند بند نامه رهبری تئوریزه شود تا تمدن ایرانی و نظام اسلامی و بازه انقلاب اسلامی محفوظ بماند.

photo_2015-12-07_10-05-57

وی همچنین با اشاره به جنگ های مذهبی و قبیله ای افزود :آقای ریچاردهاست رسمااعلام کرده که یک جنگ مذهبی ۳۰ساله شروع شده وادامه خواهدداشت.در این جنگ که مد نظر امریکاست، آبشخوراختلاف افکنی بین مسلمین سرویس های اطلاعاتی غرب است. الکساندردمارانش رییس سابق سازمان جاسوسی فرانسه درکتاب خوداشاره میکندکه شکل گیری القاعده وطالبان حاصل فکردستگاه اطلاعات فرانسه و شخص خود اوست.  امروزه اقتدار دستگاه های امنیتی کشورمانع بروزحوادث مشابه عراق وسوریه درایران است.

ایشان همچنین با انتقاد از نظام حاکم بر بانکداری ایران تصریح کرد درجای جای نظام مالی امروز(دردنیا)ابلیس واعوان وانصارش در آن مشارکت دارند.(کما اینکه)زنای ذهنی حاصل مشارکت ابلیس درذهن انسانهاست.کاملا مشارکت ابلیس رادرنظام مالی امروزایران می بینیم.همچنین فاصله طبقاتی امروز در جامعه نتیجه همین پول های نامشروع است.

IMG20441946

وی در تبیین جنگ نرم گفت امروزه درجنگ نرم مغز جوانان هدف دولت های غربیست وذهن جوانان را استحاله می کنند. اقدامات داعش بنابر پیش بینی ریچاردهاست باعث به حاشیه راندن دین می شود. واقعه سنبرناردینو(کالیفرنیا)که سیصدوپنجاه وپنجمین واقعه ی جنایی خشونت باردرسال گذشته در آمریکا بود، حاصل فیلم های اکشن وبازی های خود آنها بود که باعث ترویج خشونت دربین مردم می شود. ۸۹درصد بینندگان فیلم های غیراخلاقی آمریکا خود مردم آمریکا هستندو این قاعده وجود دارد که اگرشهوت بالارفت باعث خشونت میشود وبلعکس. و باید بپذیریم که وقایع جنایی اخلاقی که گاهی درکشوراتفاق می افتدحاصل ضعف دستگاهها ونهادهای فرهنگیست.

در انتها نیز ایشان به مطرح کردن لایه های تروریسم پرداخت و عنوان کرد۳۰لایه تروریسم (شامل تروریسم در پزشکی و تکنیک وهوافضاو…)ممکن است ابعادمختلف زندگی مارافراگیرد(بایدهشیاربود).کسی که نتواند وقایع تاریخی رابیاد بیاوردوازآنهاعبرت بگیردمحکوم به این است که دوباره دچار آن حوادث شود.

پس از صحبتهای ایشان، دانشجویان به بیانات سوالات و نقطه نظرات خود پرداختند.

وی در ادامه نشست در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر شکایت رئیس جمهور در رابطه با اظهار نظر پیشین ایشان در همین دانشگاه گفت: پس از حضور در برنامه این دانشگاه اخطاریه ای از طرف دولت برای من آمد و بنده پس از حضور در دادگاه و ارائه مدارک و مستندات تبرئه و بیگناهی من معلوم شد و صحت حضور رئیس جمهور در آن جمع ثابت شد.

photo_2015-12-07_09-35-11

جمشید جم خالق انقلابی اثر ماندگار "یار دبستانی من” نیز مهمان دیگر این برنامه بود. جم پس از حضور در برنامه خاطرات دوران انقلاب و مبارزات ضداستکباری دانشجویان و همچنین تولید موسیقی یار دبستانی را بیان کرد. و پس از آن سرود یار دبستانی را به صورت همخوانی با دانشجویان این دانشگاه اجرا نمود.photo_2015-12-07_09-38-53

IMG20435926

 


ارسال نظرات