يك كارشناس مسائل بين الملل با تاكيد بر لزوم اولتيماتوم ايران به كشورهاي اروپايي جهت همكاري در مبارزه با مواد مخدر گفت: بايد به غربي‌ها يادآور شد كه مبارزه اي كه ايران با مواد مخدر انجام مي دهد براي جلوگيري از اعتياد جونانشان به اعتياد است وگرنه اعتياد سراسر اروپا را مي گيرد.
کد خبر: ۸۶۰۴۴۳۰
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، حسن هاني‌زاده   اظهارداشت: ايران در طول سال‌هاي گذشته به دليل همسايگي با بزرگترين توليد كننده مواد مخدر در جهان بار سنگين جلوگيري از ترانزيت مواد مخدر و قاچاق را به تنهايي بر دوش داشته است و در اين راه شهدا و جانبازان زيادي را تقديم كرده است و مي‌توان گفت طي 35 سال گذشته بيش از هزاران نفر از نيروهاي انتظامي كشور شهيد و مجروح شده اند.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران به لحاظ مالي و انساني به تنهايي بار مسئوليت مقابله با پديده شوم مواد مخدر را بر عهده داشته است واين در حالي بوده كه غرب به همه مسائل نگاه سياسي داشته و از طريق اتهام زني به ايران هيچ گونه همكاري در اين زمينه با ما ندارند.

اين كارشناس مسائل بين الملل با تاكيد بر اينكه نيروي انتظامي ايران و ستاد مبارزه با مواد مخدر بايد يك كنفرانس بين المللي به صورت جدي در تهران برگزار كنند، افزود: در اين كنفرانس بايد ضرب العجلي براي كشورهاي اروپايي كه هزينه‌اي در قبال جلوگيري ما از ترانزيت مواد مخدر به كشورشان پرداخت نمي‌كنند، داده شود.

هاني‌زاده با اشاره به هزينه‌هاي گزاف ايران در راه مقابله با ترانزيت مواد مخدر به اروپا و ساير كشورهاي غربي بيان داشت: اروپائيان تنها در اين عرصه سياسي كاري انجام داده و هيچگونه همكاري با جمهوري اسلامي ايران ندارند. بنابراين ايران بايد به صورت جدي با كشورهاي اروپايي در اين زمينه مذاكره كند.

وي اضافه كرد: كشورهاي اروپايي هيچگاه اراده جدي در مبارزه با مواد مخدر نداشته اند و همواره اين مسئله را به مسائل سياسي گره مي‌زنند و به نظرم مسئله برجام و توفقات هسته‌اي نيز در تغيير اين رويكرد آنها تاثير نداشته و تنها مي‌توان به صورت اخطار و سپس از طريق اجراي هشدارها به آنان سبب همكاري اروپا در اين زمينه شد.

اين كارشناس مسائل بين الملل با تاكيد بر لزوم اولتيماتوم ايران به كشورهاي اروپايي جهت همكاري در مبارزه با مواد مخدر گفت: بايد به غربي‌ها يادآور شد كه مبارزه اي كه ايران با مواد مخدر انجام مي دهد براي جلوگيري از اعتياد جونانشان به اعتياد است وگرنه اعتياد سراسر اروپا را مي گيرد.

هاني‌زاده اظهاركرد: در حال حاضر در كشور مبارزه با مواد مخدر تنها بر دوش نيروي انتظامي و ستاد مبارزه با مواد مخدر است و براي كاهش اعتياد و مبارزه همه جانبه با مواد مخدر همه نهادهاي داخلي بايد وارد عمل شوند و همكاري كنند همچنين مبارزه با مواد مخدر و اعتياد در سطح منطقه و فرامنطقه به صورت جدي مورد توجه قرار گيرد و همه به صورت فراگير در اين مسئله مهم كه چالش پيش روي بسياري از كشورها و جوامع است همكاري كنند.
ارسال نظرات