نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: ورود کالاهای خارجی به طرح فروش اقساطی لوازم خانگی یک فاجعه است.
کد خبر: ۸۶۰۴۴۱۶
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

به گزارش بسیج، محمدرضا درافشار در مورد اعلام مسئولان بانک مرکزی مبنی بر ورود لوازم خانگی خارجی به طرح فروش کالا با کارت اعتباری 10 میلیون تومانی اظهار داشت: عرضه لوازم خانگی خارجی در این طرح فاجعه است و این فروش به نفع کالاهای خارجی خواهد بود.

وی تصریح کرد: به این ترتیب، کالاهای داخلی به عنوان پیش آهنگ در این طرح انتخاب شده‌اند تا در قالب آن، کالاهای خارجی عرضه شوند.

درافشار در پاسخ به این سوال که شما زمان اجرای این طرح را 25 آذرماه اعلام کرده بودید، چقدر به این مسئله امیدوار هستید؟ گفت: من بر اساس شنیده‌ها و اخبار این زمان را اعلام کردم زیرا بانک مرکزی 15 آذرماه اعلام کرد که این طرح تا 10 روز آینده اجرایی می‌شود و در نتیجه، پیش بینی ما این بود که این طرح 25 آذرماه اجرا شود اما با توجه به اعلام بانک مرکزی مبنی بر ورود کالاهای خارجی به طرح فروش اعتباری، اجرای این طرح یک فاجعه خواهد بود.

بنا به این گزارش، ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی روز گذشته از تغییر طرح کارت اعتباری خرید کالا به طرح کارت عام خبر داده و گفته بود: در این طرح خرید کالای ایرانی با تسهیلات بانکی دارای سود 12 درصد و کالای خارجی با تسهیلات با سود 21 درصدی عرضه خواهد شد.

ارسال نظرات