در حالی حدود یکماه از اظهار بی‌اطلاعی وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروژه‌های مسکن مهر هسا می‌گذرد که هنوز هیچکدام از مسئولان مربوطه در این رابطه اطلاع‌رسانی لازم را انجام نداده‌اند.
کد خبر: ۸۶۰۴۳۶۵
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

به گزارش بسیج،  پروژه‌های مسکن مهر در دولت یازدهم بر خلاف اظهارات برخی مسئولان وزارت راه و شهرسازی حال و روز خوشی ندارند، یکی از نمونه‌های دم دستی این پروژه‌ها نیز واحدهای سایت هسا در شهرهای جدید اطراف پایتخت است. با آن‌که چند سالی از آغاز عملیات اجرایی این واحدها در شهرهای پرند و هشتگرد می‌گذرد، اما پیشرفت فیزیکی آنها چندان امیدوارکننده نیست.

یکی از دلایل درجا زدن این پروژه‌ها به اختلاف شرکت‌ عمران و شرکت هسا مربوط می‌شود، مسئله‌ای که مدیرعامل سابق شرکت عمران هشتگرد به صراحت از آن نام برد. محمدرضا توکلی اواخر شهریور امسال در این‌باره به تسنیم گفت:‌ هنوز با "هسا" مشکل داریم، با وجود توافقی که با هسا داشتیم، اما متاسفانه این شرکت کار را متوقف کرده است.

وی با یادآوری این‌که 8000 هزار واحد مسکن مهر هشتگرد گرفتار این موضوع هستند، گفت:‌ واحدهای هسا حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که متوقف شده است، در این زمینه به هسا اخطار داده‌ و آنها تکلیف کرده‌ایم نسبت به تکمیل واحدها اقدام کنند.

وی با تاکید بر این‌که به لحاظ قانونی می‌توانیم قرارداد با این شرکت را فسخ کنیم، افزود:‌ اما این کار را نمی‌کنیم چون به مردم خسارت وارد می‌شود، هسا نباید این‌گونه عمل کرده و فقط به فکر منافع خود باشد.

وی تصریح کرد:‌ هسا درخواست 7 تا 11 میلیون تومان پول اضافه را دارد، به عبارت دیگر این شرکت بالای 500 هزار تومان بابت هر مترمربع می‌خواهد در حالی که بر اساس دستورالعمل شماره 3 برای هر مترمربع گفته‌ایم 380 هزار تومان پرداخت می‌کنیم.

توکلی با اعلام این‌که وزیر راه و شهرسازی مکاتباتی برای حل این مشکل داشته است از ورود بازرسی به موضوع مشکل هسا خبر داد.

در ادامه محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران  6 آبان‌ماه امسال با بیان این‌که در رابطه با مشکل پروژه‌های مسکن مهر هسا اخیراً نامه‌ای برای تعیین و تکلیف این شرکت به امضای وزیر راه و شهرسازی رسیده است به تسنیم گفته بود: حدود 50 هزار واحد مسکونی توسط هسا طرح مهر در حال ساخت است، تلاش کرده‌ایم این پروژه‌ها را فعال کنیم برای این کار نیز یا قرض کرده‌ایم یا از آورده مردم کمک گرفته‌ایم تا در چارچوب ضوابط قانونی پروژه‌ها را فعال کنیم.

وی با بیان این‌که براساس این برنامه پروژه‌ها در برخی جاها فعال شده اما در بعضی‌جاها همچنان مشکل داریم تأکید کرد: مسئولان هسا به نامه وزیر پاسخ داده و روشی را برای حل مشکل پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر اعمال کردند.

نریمان با تأکید براینکه تمام تلاش ما این است که با پیمانکاران اولیه (هسا) به توافق برسیم بیان کرد: اگر پیمانکاری را خلع ید کنیم باید قراردادهای جدیدی با پیمانکار جایگزین امضا کنیم و این پیمان‌ها کفاف نیازهای مردم را در خصوص تأمین منابع مالی نمی‌دهد.

در حالی دو مقام شرکت عمران شهرهای جدید ایران در اظهارات خود به اقدام وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکل هسا اشاره کردند که 24 آبان‌ماه امسال وزیر راه و شهرسازی با ابراز بی اطلاعی گفت: این موضوع را از قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر پیگیری کنید.

عباس آخوندی در پاسخ به این موضوع که برای حل مشکل پروژه‌های مسکن مهر هسا با شما نامه‌نگاری شده، اظهار کرد: «باید با آقای مهرآبادی -قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر- صحبت کنید. اطلاعات جزئی را وی دارد، من اطلاعات جزئی ندارم.»

با گذشت حدود یکماه از اظهار بی اطلاعی وزیر راه و شهرسازی، اما هنوز هیچ کدام از مسئولان ذی‌ربط در طرح مسکن مهر در خصوص جدیدترین وضعیت 50 هزار مسکن مهر هسا اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

ارسال نظرات