خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف شهرستان سمنان تأکید کرد؛
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان گفت: خدمات‌رسانی مطلوب به زائران حرم رضوی باید همواره در دستور کار باید و امسال اوقاف، موکب‌های پذیرایی راه می‌اندازد.
کد خبر: ۸۶۰۴۲۵۹
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد در گفت و گو با خبرنگاران در آستانه سالروز شهادت امام رضا (ع) و با اشاره به عزیمت هزاران نفر از عاشقان این امام همام به سوی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: امروز باید بستری فراهم شود تا زائران عزیز حرم امن رضوی بتوانند با آسایش کامل به سوی بارگاه امام هشتم رهسپار شوند.

وی تصریح کرد: باید به گونه‌ای تلاش کرد که وقتی زائری قدم به قدم به مشهد مقدس نزدیک می‌شود، به معرفت خودش هم بیفزاید و راه‌اندازی موکب‌های پذیرایی از زائران یکی از راه‌های ایجاد حال و هوای زیارت در آنهاست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان افزود: زائران امام رضا (ع) باید با دیدی وسیع و با بصیرتی عمیق به زیارت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) مشرف شوند و این بسیار مهم است.

سلیمانی‌فرد بیان کرد: احادیث و روایت‌های فراوانی در فضیلت خدمت به زائران حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) وارد شده است که نشان می‌دهد این کار تا چه اندازه از اجر اخروی برخوردار بوده و از این‌رو، مردم نیز باید در اداره موکب‌های پذیرایی از زائران رضوی که در روزهای آینده در سمنان و نیشابور برپا می‌شود، وارد میدان شوند.

وی تصریح کرد: از حضرت امام خمینی (ره) که به اتفاق دوستان به زیارت آقا علی بن موسی‌الرضا (ع) مشرف شده بودند، روایت شده که حضرت امام برای فراهم کردن خدمات به دوستانی که به زیارت رفته بودند؛ زودتر از حرم برگشتند و وقتی دوستان برگشتند، گفتند چرا شما زحمت می‌کشید و اجازه می‌دادید ما برگردیم؛ حضرت امام در جواب آن‌ها گفتند که این اقدامی که من انجام دادم، ثوابش بیشتر از آن زیارتی است که شما انجام دادید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان گفت: از همین روایت معلوم می‌شود که هدف اصلی باید این باشد که بستری را برای زیارت با معرفت زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) فراهم کنیم و اوقاف سمنان امسال به این امر خواهد پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها