مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از برپایی هفت موکب پذیرایی از زائران حرم امام رضا (ع) در نقاط مختلف استان سمنان و نیشابور خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۴۲۵۸
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی در جمع خبرنگاران در آستانه هفته وقف، برنامه‌های مهم و قابل توجه هفته وقف را در سال جاری تشریح کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نشست‌های تخصصی وقف با صنوف مختلف در استان سمنان در هفته وقف برگزار می‌شود.

وی اهدای خون، غبارروبی آستان مقدس امامزادگان، بقاع متبرکه و گلزارهای شهدا و همچنین دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و رزمندگان گرامی اسلام را از برنامه‌های هفته وقف در سمنان بیان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: در طول هفته وقف، عیادت از بیماران و اهدای بسته متبرکی بقاع متبرکه به آن‌ها و آرزوی شفای عاجل برای هم‌استانی‌های بیمار، اجرای طرح یک آیه یک کرایه و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با برخی نهادهای دولتی و دستگاه‌های اجرایی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است.

واحدی اضافه کرد: برپایی موکب‌های پذیرایی از زائران حرم امام رضا (ع) یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته وقف امسال و در طرح قدمهای آسمانی تا امام مهربانی در استان سمنان است و امسال یک موکب خارج از استان سمنان و در قدمگاه نیشابور نیز برپا می‌شود.

وی از دایر ساختن 6 موکب دیگر در شهرستان‌های استان سمنان در آستانه سالروز شهادت امام رضا (ع)، برگزاری مسابقه پیامکی و دیدار با واقفان خیراندیش این استان در هفته وقف امسال خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود در سال‌های اخیر رشد خوبی در ثبت موقوفات داشته‌ایم و تا سال 91 سالانه تنها پنج تا 15 فقره موقوفه به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شد؛ ولی این آمارها اینک رشد یافته است.

واحدی تصریح کرد: با تدابیر اتخاذشده و همکاری همه مردم و رسانه‌ها، از سال 91 به بعد، سالانه بیش از 100 فقره موقوفه جدید در استان سمنان به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: تلاش همکاران ما در ادارات شهرستانی اوقاف و امور خیریه استان سمنان این است که وقف‌ها با توجه به اولویت‌ها و نیازهای استان سمنان انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها