فرماندار شهرستان قروه دانشگاه را کانون فکر و علم و اندیشه برشمرد و گفت: انتظار امروز جامعه از دانشجویان، اعتلای کشور تا رساندن به مرز استقلال و خودکفایی همه جانبه است.
کد خبر: ۸۶۰۴۲۳۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شعبان سپهر فرماندار قروه امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه برگزار شد، اظهار داشت: نسل جوان در هر جامعه‌ای به فرموده رهبر معظم انقلاب نیرو و موتور محرکه جامعه هستند که در این میان طالبان علم و دانش، جایگاه ویژه را به خود اختصاص داده‌اند.

وی به تاریخ اتفاقات و حوادث پس از کودتای ننگین 28 مرداد سال 32 اشاره و خاطرنشان کرد: دانشجویانی که در مخالفت با این کودتا به پا خواستند، روزی تاریخی را در تقویم ملت ما رقم زدند که تاکنون زنده مانده است.

فرماندار قروه گره‌خوردن عزم و اراده نستوه نسل جوان با اندیشه و دانش فرزانگان را عمال گذر از پیچ‌های تاریخی و معبرهای مهم عنوان کرد و افزود: انرژی سرشار و آرمان‌گرایی دانشجویان و دانش فرزانگان حرکتی بر مبنای خرد برتر را به وجود می‌آورد.

سپهر جنبش دانشجویی در طول تاریخ انقلاب اسلامی و پس از آن را حائز نقاط عطف بسیار مهم دانست و افزود: رسالت نسل امروز به عنوان سرآمدان و امیدهای آینده جامعه، آسیب‌شناسی جریان و جنبش‌های دانشجویی است.

به گفته فرماندار قروه، اوج نهضت آرمان‌خواهی و استکبارستیزی دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی بود که با پیوستن مراکز علمی به پیکره انقلاب و اقیانوس سرشار ملت، حرکت‌ها تسریع یافته و به نتیجه رسید.

وی افزود: این مهم بیانگر این است که نسل فرهیخته و دانشگاهی ما با شناخت رسالت خود به خوبی به آن عمل کرده و توفیق انقلاب را رقم زدند.

وی یکی دیگر از نقاط عطف جنبش دانشجویی را پس از انقلاب را که سرآمد جنبش‌های دنیا بود، تسخیر لانه جاسوسی اعلام و اظهار داشت: تسخیر لانه شیطان که حضرت امام خمینی(ره) از آن به عنوان انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول نام برد، مقابله علنی آگاهان و فرهیختگان با نظام سلطه بود.

سپهر با اشاره به سابقه دشمنی های استکبار جهانی با ملت بزرگ ایران ، افزود: استکبار جهانی در جایی که حکومتی مبتنی بر آرا مردم و بر پایه دین شکل گرفته و در برابر منافع آن بایستد تاب نمی آورد و از این روز با توسعه نظام سلطه و یا نفوذ در صف انقلابیون در صدد نابودی آن انقلاب بر می آید.

وی تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر هوشیاری در قبال نفوذ دشمنان را یادآور شد و گفت: آمریکا به عنوان نماد سلطه، هیچ گاه از سر دلسوزی و خیرخواهی در امور کشورهای جهان دخالت نکرده است.

فرماندار قروه افزود: نوع برخورد نظام سلطه با کشورهای اسلامی و گسترش جنگ‌های مذهبی، حاکی از تلاش برای مقابله با کسانی است که در برابر منافع این دولت ایستاده‌اند.

سپهر به ادعای این کشور مبنی بر دفاع از حقوق بشر و دموکراسی اظهار داشت: آمریکا با کشورهایی همچون عربستان سعودی که نماد عینی ضد دموکراسی است کاری ندارد اما با شکورهایی که مردم با رای خود دولت آن را برگزیده‌اند، سرجنگ و دشمنی دارد.

وی وجود جوانان خلاق و متعهد را عامل ترقی کشورمان برشمرد و افزود: امروز به مدد وجود این دانشجویان، کشور ما جزو 10 کشور برتر دنیا در ابعاد مختلف علمی است.

فرماندار قروه با بیان اینکه ایران اسلامی کوچکترین اعتقادی به دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی ندارد، گفت : اعمال تحریم‌های بی‌رحمانه با اتهام واهی فعالیت‌های هسته‌ای غیر صلح‌آمیز، برای جدا کردن مردم از پیکره نظام اسلامی است.

به گفته سپهر، دانشجویان در مقاطع مختلف با شناخت دشمن و اقدام به موقع در برابر تهدیدات آنان، ضربات تاریخی بر پیکره استبداد وارد کرده‌اند و به واسطه نقش پیشتازی خود توانسته‌اند به نقش و رسالت واقعی خود عمل کنند.

وی جهش‌های عملی عصر حاضر را حاصل اعتماد به نفس و خودباوری جوانان دانشجو اعلام کرد و گفت: نسل دانشجو نسلی است که باید کشور را نجات دهد و آینده کشور عزیزمان در دستان این قشر است.

وی دانشگاه را کانون فکر و علم و اندیشه برشمرد و گفت: انتظار امروز جامعه ما از شما دانشجویان، اعتلای کشور تا رساندن به مرز استقلال و خودکفایی همه جانبه است.

سپهر در بخشی از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: نسل جوان و به ویژه دانشجویان نباید نسبت به این رویداد سیاسی و ملی بی‌تفاوت باشند.

وی رسالت دانشجویان در این عرصه را تعریف و تبیین معیارهای درست بدون اشاره به مصداق‌ها برای مردم دانست و گفت: دانشجوی آگاه و آرمان‌گرا بدون محافظه‌کاری بهترین منبع برای آگاهی‌بخشی به مردم است تا عصاره فضایل این ملت، از هر جهت برجسته و برتر باشد.

وی به دانشجویان توصیه کرد تا تریبون اشخاص و جناح و جریان‌های سیاسی نباشند و نسبت به روابط ناسالم در عرصه تبلیغات و استفاده از پول‌های کثیف در این راستا، آگاهی لازم را برای جامعه فراهم کنند.


ارسال نظرات