نقش دانشجو در همه عرصه ها برای سازندگی کشور بی نظیر بوده است

فرماندار شهرستان سقز گفت: دانشجوی آگاه و فهیم به عنوان قافله سالار اندیشه با هوشیاری هرچه تمام با تولید علم و وحدت به سرنوشت کشور توجه می کند.
کد خبر: ۸۶۰۴۲۳۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی اکبر ورمقانی امروز در آیین گرامیداشت روز دانشجو در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور سقز اظهار داشت: دانشگاهیان به عنوان یکی از گروه های نخبه جامعه، در حماسه بزرگی چون انتخابات غیر از حضور پرشور، وظیفه ترغیب اقشار مختلف مردم را نیز بر عهده دارند.

فرماندار شهرستان سقز با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که دانشجو فکر سیاسی دارد و نباید در دام سیساسیون گرفتار شود گفت: دانشجویان باید ضمن حفظ دیدگاه سیاسی خود هیچ وقت اسیر دست جریان های سیاسی نشوند.

وی روز دانشجو را به عنوان روز استکبار ستیزی و دشمن ستیزی، روز ماندگاری در تاریخ ایران اسلامی برشمرد و اضافه کرد: دانشجویان در دفاع از حاکمیت ملی و مبارزه با توطئه گرایی دشمن همواره حضور منسجم داشته اند.

وی عنوان کرد:دانشجویان در تاریخ مبارزات ایران اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) که 15 سال طول کشید نقش اثر گذاری داشته اند.

وی دانشگاه را مخزن پرورش نخبگان توصیف و حضور داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل هشت سال دفاع مقدس، خدمات در پشت جبهه و نقش وحدت بخش را از نقش های دانشجویان برشمرد.

ورمقانی با اشاره به توطئه های دشمن خاطر نشان کرد: استکبار برای توطئه های فرهنگی ، ناتو و هجمه فرهنگی و خدشه دار کردن وحدت و باورهای مردم ایران اسلامی از پای نخواهد نشست.

فرماندار سقز با بیان اینکه ، نقش دانشجو و جایگاه دانشگاه در همه عرصه ها برای سازندگی ایران اسلامی بی نظیر بوده است اظهار کرد: دانشجوی آگاه و فهیم به عنوان قافله سالار اندیشه با هوشیاری هرچه تمام با تولید علم و وحدت به سرنوشت کشور توجه می کند.

وی در ادامه به دستاوردهای دولت یازدهم از جمله؛ کاهش تورم و توفیق در مذاکرات نفس گیر هسته ای اشاره و عنوان کرد: روزهای نوید بخشی در انتظار کشورست.

رییس دانشگاه پیام نور سقز هم با گرامیدشت یادوخاطره شهیدان احمد قندچی، مهدی(آذر)شریعت رضوی و مصطفی بزرگ نیا اظهار کرد:کسب علم و دانش اندوزی رسالت اصلی دانشجویان است که باید همواره در این راستا حرکت کنند.

علیرضا شریفی به اقدامات دانشگاه پیام نور در جهت فراهم سازی محیطی سالم و امکانات از جمله ساخت سالن همایش ، سوله ورزشی و جذب رشته های کارشناسی ارشد در این دانشگاه در سال جاری اشاره کرد.


ارسال نظرات