دانشگاه محل وجود جوانان پاک، مطالبه‌گر و با انگیزه‌ است

رئیس دانشگاه کردستان فعالیت جنبش دانشجویی و دانشجویان در مباحث مختلف سیاسی و اجتماعی را در راستای منافع و مصالح عمومی و اصلاح اوضاع خواند و گفت: جنبش دانشجویی دیدگاه خود را از مشروعیت و مقبولیت دانشگاه می‌گیرد
کد خبر: ۸۶۰۴۲۲۷
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فردین اخلاقیان رییس دانشگاه کردستان در مراسم گرامیداشت روز دانشجو سال 94 که امروز در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه محل حضور جوانان پاک، مطالبه‌گر و پیدایش اندیشه های جدید است که همیشه در دفاع از استقلال و آزادی کشور و مبارزه با استعمار، استبداد و استکبار پیشتاز بوده اند.

وی گفت: در کنار رسالت دانشگاه ها در دو حوزه آموزش و پژوهش, دانشگاه محلی برای تضارب آرا و نقد و بررسی موضوعات مختلف است.

وی فعالیت جنبش دانشجویی و دانشجویان در مباحث مختلف سیاسی و اجتماعی را در راستای منافع و مصالح عمومی و اصلاح اوضاع خواند و گفت: جنبش دانشجویی دیدگاه خود را از مشروعیت و مقبولیت دانشگاه می‌گیرد.

اخلاقیان به نقش تاثیرگذار دانشجو بر جامعه و آینده کشور تاکید کرد و گفت: از آنجایی که احزاب و گروه‌های سیاسی در ایام انتخابات ظاهر و فعال شده و در بقیه ایام مطالبات مردمی و سایر موارد را به فراموشی می سپارند از همین رو باید دانشجویان ما مواظب باشند که فضای سیاسی به فضای دانشگاه کشیده نشود و دانشگاه به جولانگاه فعالیت‌های سیاسی تبدیل نشود.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: در چنین شرایطی برخی از مسئولان نگران از رده خارج شدن این فعالیت ها، سعی در کنترل فعالیت‌های دانشجویی دارند که این عواقب ناگواری به دنبال خواهد داشت چون امکان دارد این قضیه موجب دوری دانشجو از فعالیت‌های مختلف و در نهایت منجر به افزایش فعالیت‌های پنهانی شود که باید در این گونه سیاست‌ها منطقی عمل کرد.

وی یادآور شد: دانشجویان باید در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فعالیت‌های مختلف اجتماعی تلاش کنند و زمینه نشاط و شادابی را فراهم نمایند

ارسال نظرات