موقوفه میرابوطالب شاهرود در قالب مجتمع مسکونی 40 واحدی خوابگاه دانشجویان دختر شد.
کد خبر: ۸۶۰۴۱۸۷
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در حاشیه تور خبرنگاری بازدید از موقوفات و بقاع متبرکه شاهرود در آستانه هفته وقف و به همت اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود، خبرنگاران از موقوفه میرابوطالب شاهرود در قالب مجتمع مسکونی 40 واحدی بازدید کردند.

علی داودی، مسئول موقوفات مسجد و حسینیه مدرسه قلعه شاهرود در این بازدید اظهار کرد: در زمان محمد زمان خان، حاکم شهر شاهرود مسجد و حسینیه و آب‌انبار توسط وی ساخته و وقف می‌شود و در بسطام منازل وی که 42 جریب بوده، وقف به حسینیه مدرسه قلعه شده که اکنون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مخابرات بسطام است.

وی افزود: حاج میرابوطالب شاهرودی 32 هزار و 750 مترمربع ملک که در کوچه آذربایجانی‌ها و منطقه بهزیستی شاهرود است، را وقف کرده و اداره هواشناسی و اداره اوقاف توسط وی وقف تعزیه‌داری اباعبدالله الحسین (ع) در مدرسه قلعه شاهرود شده است.

داودی با بیان اینکه بازارچه مدرسه قلعه در 219 سال پیش و در سال 1297 هجری وقف شده است، ادامه داد: در زمان مرحوم حاج احمد داوودی با استفاده از محل فروش سایر زمین‌های وقفی که تفکیک‌شده، منابع ساخت 40 واحد مسکونی تأمین و با مساحت 2 هزار و 500 مترمربع در پنج طبقه و 40 واحد مسکونی ساخته شد که اکنون خوابگاه دانشجویان دختر است و منابع درآمدی آن صرف تعزیه‌داری اباعبدالله الحسین (ع) در مسجد و حسینیه مدرسه قلعه می‌شود.

مسئول موقوفات مسجد و حسینیه مدرسه قلعه شاهرود با بیان اینکه سال 1359 پاساژ مدرسه قلعه که واقف آن حاج میرمحمد شاهرودی بوده احداث ‌شده است، بیان کرد: این پاساژ 51 باب مغازه دارد و منابع درآمدی آن و همچنین زمین سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان واقع در خیابان 17 شهریور و پنج واحد مسکونی پشت ساختمان مجموعه موقوفات مدرسه قلعه صرف نیات واقف می‌شود که از قبل آن، مسجد اعظم مدرسه قلعه که در شاهرود نمونه بوده، در حال ساخت و آماده‌سازی است.

داودی با اشاره به موقوفه مریم بیگم در روستای خوریان نیز گفت: این موقوفه آب قناتش خشک‌شده که در تلاش هستیم تا با همکاری اداره اوقاف بتوانیم چاه آب بخریم یا اینکه استفاده دیگری از آن انجام دهیم.

وی با اشاره به زندگی 300 دانشجو در این مجتمع مسکونی 40 واحدی گفت: در تلاش هستیم در جوار این ساختمان زمینی را آماده‌سازی و در سال آینده، یک مجتمع 18 واحدی مسکونی که عرصه و عیان همگی وقف است، احداث کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها