خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان :

دانشجویان باید با نگاه اسلامی و ملی حرکت کنند

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: دانشجویان باید با شناخت اهداف و آرمان‌های درست با نگاه اسلامی و ملی حرکت کنند.
کد خبر: ۸۶۰۴۱۳۵
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، منصور غلامی امروز در مراسم روز دانشجو دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه روز ۱۶ آذرماه به‌حق روز دانشجو انتخاب‌شده است، اظهار داشت: اتفاق این روز نشان از هوشیاری و احساس مسئولیت و تعهد به جامعه کشور در بین دانشجویان است.

وی با بیان اینکه سابقه احداث و شکل‌گیری دانشگاه‌ها به حدود ۹۰ سال پیش‌بر می‌گردد، افزود: در این دوره کوتاه سوابق خوبی از فعالیت‌های علمی در بین اساتید و دانشجویان داریم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان در ادامه سخنانش با تأکید بر این موضوع که سوابق ارزشمندی از فعالیت‌های اساتید و دانشجویان ثبت‌شده است، گفت: این فعالیت‌ها شاخص و بارز بوده به طوری که برخی از این فعالیت‌ها با اتفاقاتی همراه بود که به‌صورت نقطه عطفی در تاریخ ثبت شد.

وی بیان داشت: در تاریخچه فعالیت‌های دانشجویی افراد زیادی هستند که نام آن‌ها در لیست فعالان دانشجویی قرارگرفته و منشأ اثرات مثبتی در جامعه بودند و جان خود را درزمینهٔ این فعالیت‌ها فدا کردند و از خود ایثار و گذشت نشان دادند.

غلامی در ادامه بابیان اینکه دانشجویان در دوره تحصیل از منافع کوتاه‌مدت خود گذشتند و ازخودگذشتگی نشان دادند، گفت: وقتی فعالیت دانشجویی را تحت عنوان جنبش دانشجویی بررسی می‌کنیم می‌بینیم که بیشترین سهم را در جنبش‌های دانشجویی، نگاه آرمانی در راستای تعالیم اسلامی داشته است.

وی با اشاره به حوادث سال ۱۳۵۷ اظهار داشت: با نگاهی به گرایش‌های فکری و جهت گیری‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی و اتفاقاتی که در سال ۵۷ رخ داد می‌توان دید که سهم جنبش دانشجویی بالا بوده و جزو شاخص‌ها به شمار می‌رفت.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان در این خصوص بیان کرد: در همه فعالیت‌های منجر به پیروزی انقلاب اسلامی جوانان نقش اصلی داشتند و برنامه‌ریزی و هدایت فعالیت‌های انقلابی جوانان در دست دانشجویان بود.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان نقش خود را در پیروزی انقلاب به‌خوبی ایفا کردند، عنوان داشت: بعد از انقلاب نیز همه دانشجوها در سطوح مختلف جامعه به فعالیت‌های سیاسی اجتماعی پرداختند.

غلامی در ادامه سخنانش گفت: تجربه این امکان را به‌نظام جمهوری اسلامی ایران داد تا نیروهای مدیریتی توانمندی را تحت اختیار داشته باشد و حاصل آن را در دفاع مقدس دیدیم چراکه فرماندهانی که به آن‌ها افتخار می‌کنیم هم‌سن دانشجویان کنونی بودند.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان باید باهمت بیشتر از انفعال و مأیوس بودن پرهیز کنند، افزود: دانشجویان باید با گامی استوار در راستای هدف و آرمان‌های پیشینیان قدم بردارند و با مطالعه جنبش‌های دانشجویی و شناخت اهداف و آرمان‌های درست با نگاه اسلامی و ملی حرکت کنند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان اظهار کرد: هر دانشجو در هر موقعیتی در بخشی از وظایف و پیشبرد اهداف جامعه سهیم بوده و وظیفه‌اش بسته به همت دانشجو بزرگ یا کوچک است.

وی بیان داشت: چنانچه هر کس در جایگاه خود وظایف خود را خوب انجام دهد و به آرمان‌ها پایبند باشد در ارتقا کشور و نظام مؤثر واقع خواهد شد و دانشجو باید نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی کشور آگاه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات