دبیر انجمن واردکنندگان برنج:
اولین بار برنج‌های وارداتی از ثبت سفارشات جدید پایان این هفته وارد بازار می‌شود؛ قیمت برنج در بنادر حدود ۴ هزار تا ۴۲۰۰ تومان است و نهایتا نیز با قیمت ۴۷۰۰ تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید
کد خبر: ۸۶۰۴۱۲۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸

به گزارش بسیج، سید احمد بحق، دبیر انجمن واردکنندگان برنج  در رابطه با افزایش قیمت برنج توسط هندی‌ها پس از اعلام آزاد شدن واردات برنج به داخل کشور بیان داشت: چنین مطالبی صحت نداره و هر کس که چنین صحبتی را مطرح کرده است از روند واردات برنج هیچ اطلاعی ندارد.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت بسیار محدود بوده به طوری که به طور مثال اگر قبل از باز شدن ثبت سفارشات برنج تنی 730 دلار بوده است بعد از باز شدن به تنی 800 دلار رسیده است یعنی بر روی هر تن 70 دلار اضافه شده است. زمانی که جنس‌ها وارد کشور شود همین افزایش 70 دلاری نیز به حال قبلی خود باز خواهد گشت.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: الان بار جدید وارد گمرک شده و از اواخر هفته یا از اوایل هفته دیگر اولین بارهای برنج از ثبت سفارشات جدید وارد بازار خواهد شد، بعد از ترخیص و ارائه به بازار با توجه به رکودی که در بازار داخلی وجود دارد، پیش بینی ما این است که همان مقدار افزایش 70 دلاری نیز به حالت اولیه خود بازخواهد گشت.

وی تصریح کرد: بنابراین این 70، 80 دلاری که بر روی قیمت برنج هندی در مبدأ کشیده شده، هیچ گونه اثری در بازار ایران نخواهد داشت، و بنده این اطمینان را می‌‎دهم که برنج وارداتی با همان قیمت قبلی به دست مصرف کننده می‌رسد و برنج وارداتی هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهد داشت.

وی افزود: قیمت برنج در بنادر حدود 4 هزار تا 4200 تومان است و نهایتا نیز با قیمت 4700 تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید.

ارسال نظرات