آیین افتتاحیه نمایش «سبز، سفید، سرخ»، اثر برگزیده پانزدهمین جشواره سراسری تئاتر مقاومت در تماشاخانه سرو برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۴۰۴۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

به گزارش ستاد اطلاع رسانی جشنواره تئاتر مقاومت به نقل از  خبرنگار خبرگزاری تسنیم، این نمایش که در اختتامیه جشنواره تئاتر مقاومت حائز جوایز دوم طراحی صحنه، اول نمایشنامه‌نویسی، دوم بازیگری زن، دوم بازیگری مرد و دوم کارگردانی شده است، داستانی سه اپیزودی مرتبط با شهادت شهید مدافع حرم، شهید محمدتقی حسینی است.

مراسم افتتاح این نمایش با حضور دکتر صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و سردار جباری، مدیرکل بنیاد روایت و خانواده‌های شهدای مدافع حرم کریمی و حسینی در محل تماشاخانه سرو برگزار شد.

نمایش «سبز، سفید، سرخ» به کارگردانی و نویسندگی سید علی موسویان روایتی اپیزودیک دارد که حلقه اتصالی آن شهید مدافع حرمی است که در سوریه توسط نیروهای تکفیری داعش به شهادت رسیده است. آدم‌های سه اپیزود به واسطه خواب به مراسم تشییع شهید مدافع حرم دعوت می‌شوند.

پس از اجرای این نمایش، دکتر صلاحی به سبب قدرت نمایش در انتقال مفاهیم و میزان بالای اثرگذاری با تقدیر از عوامل نمایش، قول اهدای جایزه‌ای جدا از سوگواره خمسه را به هنرمندان این اثر داد.

نمایش «سبز، سفید، سرخ» به نویسندگی و کارگردانی سیدعلی موسویان و بازی امیر کربلایی‌زاده، علیرضا مهران، شهره مکری، فاطمه امینی، محمد زوار بی‌ریا و پوران مرادی از 12 آذر ماه هر روز ساعت 16 در تماشاخانه سرو به نشانی میدان فردوسی، ابتدای خیابان شهید سپهبد قرنی، روبروی پمپ بنزین، تماشاخانه سرو روی صحنه می‌رود.

ارسال نظرات