مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان زنجان:

نگاه به مقوله بیمه بیکاری، باید نگاه واقع بینانه ای باشد

نگاه به مقوله بیمه بیکاری، باید نگاه واقع بینانه ای باشد، چرا که مقرری بیمه بیکاری در شرایط کنونی، هم تهدید است و هم فرصت.
کد خبر: ۸۶۰۴۰۰۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان زنجان گفت: ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی بیکاری است

محمد رضا یوسفی افزود: به نظر می رسد راه های اشتغال مجدد مقرری بگیران، علاوه بر کاریابی ها و صندوق های پرداخت تسهیلات برای اشتغال زایی، تعاونی ها هستند که به برکت ادغام دو وزارتخانه تعاون و کار و امور اجتماعی، این اتفاق افتاده است و لازم است در اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری حتماً از ظرفیت های تعاونی ها استفاده گردد.

وی اظهار داشت: با تشکیل تعاونی برای مقرری بگیران می توان مهارت و قابلیت های این افراد را شناسایی و ساماندهی و در جهت اشتغال هدایت کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: مراکز فنی و حرفه ای علاوه بر آموزش می توانند در زمینه مشاوره نیز نقش مؤثری ایفا کنند. با مشاوره مراکز فنی و حرفه ای، مقرری بگیرانی که قابلیت ایجاد اشتغال دارند و می توانند بصورت کارفرمایی نه تنها برای خود بلکه حتی برای دیگران فرصت شغلی بیافرینند، از طریق معرفی به مراکز و صندوق های پرداخت تسهیلات، اشتغال مجدد ایجاد کنند و آنهایی که مناسب کار تابع هستند با آموزش هایی که می بینند برای ورود دوباره به بازار کار آماده می شوند.

ارسال نظرات