مدیرکل اوقاف یزد:

کاربری موقوفات‌ مخروبه استان یزد تغیر می‌یابد

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه یزد با اشاره به ضرورت تشویق اقشار مختلف جامعه به وقف‌های جدید گفت: بیمارستان موقوفه سرطانی یزد در حال دریافت مجوز سطح بندی است.
کد خبر: ۸۶۰۳۹۹۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: غلامرضا عادل پیش از ظهر دیروز در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف برگزار شد، با بیان اینکه هفته وقف فرصت مناسبی برای ترویج سنت و فرهنگ وقف بین اقشار مختلف جامعه است، اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد، بحث اطلاع‌رسانی را با هدف حفظ و ارتقای موقوفات و تشویق جامعه به وقف‌های جدید نسبت به نیازهای روز جامعه، در دستور کار جدی خود قرار داده است.

عادل با اشاره به ضرورت اصلاح کاربری موقوفاتی که به دلایل مختلف فاقد درآمد و کاربری هستند، افزود: اداره کل اوقاف در استان یزد آمادگی انعقاد تفاهم نامه‌ای با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یزد، در راستای تغییر کاربری و درآمدزایی موقوفات فاقد درآمد و مخروبه، است.

وی حمایت و نظارت بر مدیریت حسینه‌ها و بقاع متبرکه استان را از دیگر وظایف اداره کل اوقاف یزد دانست و بیان کرد: 40 درصد نزورات بقاع متبرکه در راستای فعالیت‌های عمرانی، 20 درصد در راستای فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی متنوع و 30 درصد از نزورات بقاع متبرکه در استان یزد در راستای هزینه‌های جاری بقعه متبرکه هزینه می‌شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ وقف بین اقشار مختلف جامعه تصریح کرد: مشاوره وقف، که به منظور راهنمایی نیت‌های واقفان نسبت به ضرورت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه تدوین می‌شود، از دیگر برنامه‌های شاخص این اداره کل در راستای به روزرسانی موقوفات در استان یزد است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار