خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: همايش ياوران وقف با هدف تجليل از اصحاب وقف شامل واقفين،‌خيرين،‌خادمين بقاع متبركه و هيئات مذهبي و متوليان موقوفات در هفته وقف برگزار مي شود.
کد خبر: ۸۶۰۳۹۶۹
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی در نشست خبري با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: امروز نيازمند تحول در عرصه وقف، موقوفات و بقاع متبركه هستيم.

وي با اشاره به اينكه هفته وقف از روز چهارشنبه 18 آذرماه آغاز و تا دوشنبه 24 آذرماه ادامه دارد، افزود:‌بر اساس روزشمار هفته وقف به صورت متمركز نخستين روز هفته وقف با نام وقف و همدلي و همزباني نامگذاري شده است و برنامه هايي متناسب با همين شعار تدارك ديده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: «وقف، قرآن سنت نبوي و سيره ائمه اطهار(ع)»، «وقف نماد ممتاز ديني، اجراي امينانه نيات واقفين»، «وقف تجلي مودت، اهل بيت با تكريم امامزادگان»،«وقف،علم و فناوري نقش حوزه و دانشگاه»،‌«وقف بانوان و مشاركت هاي مردمي» و «وقف بهره وري موقوفات و اقتصاد مقاومتي» از عناوين روزشمار هفته وقف است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی گفت: بيش از 70 برنامه در اين هفته در استان و شهرستان ها پيش بيني شده است كه از جمله آنها مي توان به ديدار با نماينده ولي فقيه در استان سمنان،‌ديدار با استاندار،‌نمايندگان مجلس و فرمانداران اشاره كرد.

وي خاطرنشان كرد:‌همايش وقف و رسانه با هدف تجليل از رسانه هاي برتر و اثرگذار در ترويج فرهنگ وقف در آخرين روز از هفته وقف برگزار مي شود كه به صورت همزمان با اين برنامه، همايش ياوران وقف نيز با هدف تجليل از اصحاب وقف شامل واقفين،‌خيرين،‌خادمين بقاع متبركه و هيئات مذهبي و متوليان موقوفات اجرا مي شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با تأكيد بر آشنايي هر چه بيشتر جوانان و نوجوانان با وقف يادآور شد: با هماهنگي آموزش و پرورش زنگ وقف در برخي از مدارس استان و زنگ انشاء با موضوع وقف به صدا در خواهد آمد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی از ديگر برنامه هاي مهم هفته وقف سال جاري را برگزاري نشست هاي صنفي وقف، اهداي خون،‌غبارروبي بقاع متبركه و گلزار شهدا،‌ديدار با خانواده شهدا، عيادت از بيماران و اهداي بسته متبركي بقاع متبركه، اجراي طرح يك آيه يك كرايه، انعقاد تفاهم نامه همكاري كميته امداد امام خميني(ره)، بهزيستي و آموزش و پرورش، برپايي موكب هاي پذيرايي از زائران حرم امام رضا(ع)‌در قدمگاه نيشابور و شش موكب در شهرستان هاي استان،‌برگزاري مسابقه پيامكي و ‌ديدار با واقفين خيرندايش نام برد.

وي با بيان اينكه تا سال 91 سالانه 5 تا 15 موقوفه به موقوفات اضافه مي شد، عنوان كرد:‌از سال 91 به بعد ساليانه بيش از 100 موقوفه جديد با توجه به اولويت ها و نيازهاي استان اضافه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در پايان مهمترين اولويت هاي اوقاف را كمك به ايتام و نيازمندان،‌كمك به ازدواج و اشتغال جوانان،‌توجه به مسائل بهداشت و درمان و توجه به موقوفات در رابطه با موقوفات خاص و توجه به مسائل علمي و پژوهشي با محوريت وقف برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها