سردرگمی راننده ها و مسافرین باعث بسته شدن مسیرگردید و نتیجه این شد که صدها دستگاه اتوبوس که مسافرشان تکمیل نشده بود از جای خود حرکت نکنند . هزاران مسافر هم که سوار شده بودند ساعت های متوالی به دلیل قفل شدن و ترافیک شدید همچنان سر جای خود مانده بودند.
کد خبر: ۸۶۰۳۹۴۸
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج،  محمد اسماعیلی کارشناس امور رسانه در یادداشتی با عنوان «حلقه مفقوده مدیریت در پایانه مرزی مهران»‌ نوشته است:
قبل از هر چیز از همه کسانی که در این ایام در پایانه های مرزی زحمت کشیدند و رفت و امد زائران را تسهیل کردند تشکر کنیم. ولی واقعیت غیر قابل انکار دیگری هم وجود دارد و آن ضعف شدید مدیریت در سامان بخشی وانتقال زائرین به طرف شهرهای مختلف بود.
هزاران دستگاه اتوبوس به دلیل اجباری که از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شده بود به سوی مرز مهران رهسپار شده بودند ولی به  دلیل  این که مکان مناسبی برای سوار کردن مسافرین آماده نشده بود، مسافرین نمی توانستند اتوبوس شهرهای مقصد را پیدا کنند , خلاصه این که سردرگمی راننده ها و مسافرین باعث بسته شدن مسیر گردید و نتیجه این شد که صدها دستگاه اتوبوس که مسافرشان تکمیل نشده بود از جای خود حرکت نکنند .
از سوی دیگر هزاران مسافر هم که سوار شده بودند ساعت های متوالی به دلیل قفل شدن و ترافیک شدید همچنان سر جای خودشان مانده بودند و به دلیل بسته شدن مسیر اتوبوس های خالی نیز نمیتوانستند به داخل پایانه نزدیک شوند و این درحالی بود که مسافرینی که اکثرا مسیر پیاده روی نجف تا کربلا را پیموده بودند  به شدت خسته و با تنی رنجور مجبور بودند ساعت های متوالی با توجه به سردی هوا و نم نم باران همچنان سرگشته در مسیر پایانه مرزی تا شهر مهران در حال حرکت باشند .
کاملا قابل پیش بینی بود که تعداد مسافران نسبت به سال گذشته افزایش  چشمگیری خواهد داشت , چنانچه از  الان قابل پیش بینی است که سال آینده نیز مسافرین بیشتر از امسال خواهند بود بنابر این مسئولان مربوطه باید تدابیر لازم برای جانمایی اتوبوس ها و محل استقرار مسافرین را از قبل پیش بینی می‌کردند. ولی متاسفانه صحنه های ناخوشایندی را شاهد بودیم که اگر مسئولین مربوطه در سازمان راهداری و خدمات جاده ای و همچنین نیروی انتظامی به وظیفه خود به درستی عمل می‌کردند، زائران مجبور نبودند این همه مشقت و سختی را متحمل شوند .
ارسال نظرات