خبرهای داغ:
مرکز امور خواهران سازمان بسیج طلاب و روحانیون میزبان برگزاری دوره آموزش تخصصی دوره های حلقه های صادقین با حضور خواهران طلبه بسیجی سراسر کشور می باشد.
کد خبر: ۸۶۰۳۹۲۸
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، خانم مستوفی طی سخنانی با اشاره به اهداف برگزاری دوره های حلقه های صادقین اظهار داشت: این دوره در طی پنج روز در مجتمع فرهنگی ولایت قم که شامل مباحث آموزشی نقش زن در اسلام، فمنیسم، بحث جمعیت در اسلام، مباحث سیاسی، عرفان های نوظهور، روش تحلیل سیاسی ، فضای مجازی و... برگزار می شود، لذا خواهران طلبه در این دوره مهارت ها و آموزش های لازم را می بینند تا با ارائه این مطالب و کیفی کردن حلقه های صادقین در استان های خود نقش آفرینی کنند.

وی برپایی چنین دوره های آموزشی در عرصه تبلیغ را امری مهم و ضروری دانست و افزود: شرکت کنندگان در این دوره ها سرگروه های حلقه های صادقین هستندکه نه تنها در پایگاه های بسیج طلاب در حال ارائه مباحث آموزشی هستند، بلکه با حضور در این دوره ها و قرار گرفتن در کنار هم و استفاده از اساتید مجرب و استفاده از تجربیات یکدیگر می توانند در سطح شهرستان های خود حلقه های با کیفیت تری را ارائه کنندکه زمینه ساز حضور پررنگ ، پویا و بالنده در عرصه تبلیغ معارف دینی در منطقه جغرافیایی خود شوند.

مسئول مرکز امور خواهران سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور به بیان مباحث آموزشی حلقه های صادقین در سطح شهرستان ها پرداخت و اظهار داشت: کلاس های حلقه های صادقین شامل سر فصل های آموزشی می باشد، که براساس چهار چوب های مشخصی هر هفته به مباحثی همچون اخلاق ، معرفت ،بصیرت،مهارت و... پرداخته می شود.

نقش حوزه در توانمند سازی بانوان در تربیت و اداره خانواده

وی با اشاره به ضرورت توانمند سازی خواهران طلبه در عرصه تبلیغ و تبیین معارف اهل بیت(ع) در جامعه، اظهار داشت:حوزه های علمیه خواهران برای ایجاد تحول در میان خانواده‌ها و فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه به ویژه در بین بانوانی که نقش اصلی تربیت و اداره خانواده را بر عهده دارند می تواند نقش مهمی داشته باشد. لذا خود این امر می طلبد طلاب نگاه ویژه ای به توانمند سازی خود در عرصه مباحث آموزشی داشته باشند.

مستوفی حضور خواهران طلبه را در فعالیت های اجتماعی امری مهم و ضروری دانست و خاطرنشان ساخت: خواهران طلبه باید در عرصه جامعه که متناسب با جایگاه زن در اسلام است، حضور فعالی داشته باشند و همواره سعی کنند از تمام ظرفیت های موجود در جامعه در جهت تبلیغ دین مبین اسلام گام بردارند.

مسئول مرکز امور خواهران سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور در ادامه با اشاره به حضور بانوان طلبه در اردو های علمی و آموزشی افزود: اردوهای جهادی و راهیان نور درعرصه تبلیغ معارف الهی نقش مهمی دارند، چرا که این اردوها سبب پیدایش ظرفیت های در مخاطب می شود که وی را تشویق به فراگیری آموزهای دینی می کند، لذا حضور مبلغان در چنین اردوهای می تواند زمینه تبلیغ را در بعد دینی افزایش دهد.

سبک زندگی اسلامی در راس فعالیت ها باشد

وی با تاکید بر این که طلاب باید سبک زندگی اسلامی را در راس تمام فعالیت های خود قرار دهند، اظهار داشت: خواهران طلبه باید در تمام امور خود سیره حضرت زهرا (س) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و همواره به تمام دستورات دین مبین اسلام جامعه عمل بپوشانند و به این امر توجه داشته باشند که طلبه در جامعه به عنوان نماینده اهل بیت(ع) شناخته می شود، لذا باید توجه کند که الگوی مناسب با شان معارف و آموزه های دین مبین اسلام در جامعه باشد.

خانم مستوفی به بیان شیوه های تبلیغی پرداخت و یادآور شد: طلاب خواهران باید در راستای ترویج و تبیین آموزه های دین مبین اسلام به مقوله روانشناسی مخاطب اهتمام ویژه ای داشته باشند و در امر فراگیری آن دقت کافی کنند، چرا که این امر در زمینه جذب مخاطب و تاثیر بخشی مباحث در ذهن مخاطب نقش مهمی دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در کنار برگزاری کلاس های آموزشی برنامه های جنبی دیگری اعم از زیارت حرم حضرت معصومه(س) و جمکران و گلزار شهدا و... برای تشنگان معارف اهل بیت(ع) برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها