خبرهای داغ:
دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند گفت: کاهش رشد علمی و ابتذالات فرهنگی در دانشگاه ها ثمره سیاسی کاری در این فضا است و هنوز نتوانسته اند رشد علمی را به فناوری و تجاری سازی تبدیل کنند.
کد خبر: ۸۶۰۳۹۱۹
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، مجتبی مرادی؛ دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند ضمن تبریک فرارسیدن 16 آذرماه و روز دانشجو اظهارکرد: دانشجویان یکی از مهم ترین اقشار جامعه هستند که نقش آنها در تعیین سرنوشت جامعه حائز اهمیت است.

وی مطالبه گری از مسئولان و حساس بودن نسبت به مسائل روز جامعه را از ویژگی های یک دانشجوی انقلابی دانست و افزود: یک دانشجوی انقلابی باید نسبت به مشکلات جامعه و فرهنگ انقلابی شناخت داشته باشد و خود را مسئول بداند. دانشجوی انقلابی سکوت در برابر مشکلات و تهدیدات را جایز نمی داند و برای رسیدن به اهداف انقلاب که تمدن اسلامی و حکومت مهدوی است تلاش می کند.

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند در خصوص وضع کنونی دانشگاه ها اظهارکرد: هم اکنون ظهور و بروز جریانات سیاسی و فرهنگی در دانشگاه ها نسبت به گذشته بیشتر شده و در واقع جریانات سیاسی فعال شده است که جنبش نرم افزاری را پیش گرفته و سبب به حاشیه رفتن اهداف دانشگاه شده است.

مرادی تصریح کرد: هم اکنون برخی از جریانات سیاسی دانشگاه ها، دانشجویان و فضای دانشگاه را به احزاب و جناح های سیاسی وصل می کنند و از مهمان هایی سیاسی و خارج از دانشگاه که سابقه آنها در دوران انقلاب اسلامی فتنه انگیز بوده است دعوت می کنند که سبب از بین رفتن آرامش فضای دانشگاه و حتی سطح جامعه می شود.

وی تاکید کرد: دانشجوی سیاسی در فضای دانشگاه باید مطالبه گر حقوق به حق مردم و تحلیل گر فضای سیاسی جامعه باشد نه اینکه دانشگاه را فضایی برای فعالیت های سیاسی احزاب قرار دهد.

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه کاهش رشد علمی و ابتذالات فرهنگی در دانشگاه ها ثمره سیاسی کاری در این فضای است افزود: تاکنون دانشگاه ها تنها به تئوری سازی و مقاله سازی اکتفا کرده اند و هنوز نتوانسته اند رشد علمی را به فناوری و تجاری سازی تبدیل کنند.

مرادی ادامه داد: در دانشگاه های بیرجند پس از هشدار مقام معظم رهبری در خصوص کاهش رشد علمی و همچنین مباحث فرهنگی،دانشگاه ها و مسئولین آن برای تحقق مطالبه های رهبری و جلوگیری از برگزاری اردوها و کنسرت ها دغدغه دارند و این دغدغه مندی قطعا به رشد علمی و جلوگیری از حواشی موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: اما سیاسی کاری در فضای دانشگاه بخصوص از ابتدای دولت یازدهم که جریاناتی به اسم اصلاح طلبی در دانشگاه هاایجاد و با قوت تر فعالیت می کنند سبب شده تا حاشیه هایی در این فضا به وجود بیاید و کمتر به اصل و هدف دانشگاه ها که همان رشد علمی است توجه شود.

وی تصریح کرد: همچنین جریانات سیاسی که با تابلوی احزاب و جناح های خاصی فعالیت می کنند سبب تضعیف مدیریت سیاسی دانشگاه ها و خدشه دار شدن چهره فرهنگی آن شده اند.

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند گفت: امروزه یارگیری سیاسی و به تلاطم انداختن دانشجویان در دانشگاه ها و استفاده ابزاری از برخی تشکل های دانشجویی به جایگاه فتنه در دانشگاه ها تبدیل شده است.

مرادی افزود: برای جلوگیری از سیاسی کاری در دانشگاه ها باید از فعالیت جریانات وابسته به احزاب جلوگیری و یا فعالیتشان را کنترل کرد. همچنین بهتر است از دعوت افراد سیاسی همسو با جریانات فتنه که همیشه سبب ایجاد حاشیه هایی در جامعه بوده اند خودداری کرد.

وی با اشاره به فضای غرب گرای دانشگاه ها اظهارکرد: با گذشت 35 سال از عمر انقلاب اسلامی اما هنوز هم اسلامی کردن فضا و متون کتب دانشگاهی انجام نشده چرا که اگر این امر محقق می شد به دلیل اینکه دانشگاه ها منشا تحولات هستند باید در فضای فرهنگی و رشد اخلاقی جامعه هم تغییری ایجاد می شد.

وی عنوان کرد: در این زمینه بهتر است که در نگاه مدیریتی، علمی و تئوری اسلامی دانشگاه ها تجدید نظر شود و اساتید دانشگاه ها هم به تفکر اسلامی و اعتقادی بیشتر بها دهند.

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر نفوذ فرهنگی دشمن تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مراکز مهم دشمن برای نفوذ فرهنگی دانشگاه ها هستند برای مقابله با این تهدید دانشجویان باید با آشنایی نسبت به مسائل پیرامونی و فضای فکری انقلاب اسلامی، تفکر دشمن شناسی و دشمن ستیزی خود را بالا ببرند.

وی ادامه داد: همچنین تشکل های دانشجویی هم باید با مقابله با هر اقدام حاشیه ساز در فضای دانشگاه ها و رشد و تقویت ارزش های دینی و فکری دانشجویان ، وظیفه سلبی و ایجابی خود را به انجام برسانند.

منبع: خاورستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها