رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی مازندران گفت: 9 هزار تحصیکرده رشته های مختلف کشاورزی استان بیکار و جویای کار هستند .
کد خبر: ۸۶۰۳۸۷۱
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
به گزارش بسیج، حجت الله علی محمدی روز دوشنبه افزود:مازندران استانی که به عنوان قطب کشاورزی کشور به شمار می رود می تواند با برنامه ریزی مناسب نسبت به ساماندهی تحصیلکردگان برای فعالیت استفاده برد .
وی ادامه داد : از ظرفیت و توان این نیروها می توان با اجرای تفاهم نامه همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط جهاد کشاورزی، محیط زیست ، منابع طبیعی و شیلات استفاده کرد .
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: واگذاری فعالیت دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه کشاورزی به کارشناسان معرفی شده از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان از تاکیدات استاندار مازندران و از مفاد این تفاهم نامه همکاری است .
وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و دستگاه های اجرایی اواخر سال گذشته امضا شد ، ادامه داد : با اجرایی شدن این تفاهم نامه پیش بینی می شود زمینه اشتغال یکهزار نفر فراهم شود .
به گفته علی محمدی در روند اجرا تاکنون تنها برای یکصد نفر زمینه اشتغال فراهم شده و 10 درصد این تفاهم نامه عملیاتی شده است.
وی گفت که کمبود نیروهای حفاظت از منابع طبیعی در مازندران را می توان با بکارگیری کارشناسان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جبران کرد .
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران افزود: بکارگیری تحصیلکردگان شیلات بعنوان مسوول فنی مراکز پرورش ماهی نیز می تواند از دیگر محورهای اجرای تفاهم نامه همکاری با این سازمان مهندسی باشد.
براساس مصوبه سال 1380 مجلس شورای اسلامی مبنی بر راه اندازی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ، این سازمان در مازندران نیز راه اندازی شد و هم اکنون 13 هزار و 751 تحصلیکرده در 20 گرایش رشته کشاورزی عضو این سازمان هستند.
منبع: اتحادیه طلا و جواهر
ارسال نظرات