فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه ضمن بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک واقعیت است که باید محقق شود گفت: تا کنون مبلغ 12 میلیارد ریال در ابرکوه به طرح های اقتصاد مقاومتی تعلق گرفته است.
کد خبر: ۸۶۰۳۸۴۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه؛ سیف اله ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، با اشاره به مطرح شدن مقوله اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر در سال 89 اظهار کرد: رهبری بارها در سخنان خود بر مسئله «اقتصاد» و «جنگ اقتصادي» كه دشمن در جهت مقابله با پيشرفت‌هاي ايران در پيش گرفته است، هشدار داده و در راستای اهمیت این موضوع سال های اخیر را با عناوینی همچون حركت به سمت اصلاح الگوي مصرف، همت مضاعف، كار مضاعف، جهاد اقتصادي و توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه‌ ايراني نامگذاري كردند.

ابراهیمی یادآور شد: امام خامنه ای(حفظ الله) معتقدند كه يكي از راه‌هاي عبور از رکود اقتصادی جدي‌گرفتن اقتصاد مقاومتي به عنوان یک واقعیت است که باید محقق شود، نه یک شعار که در مرحله حرف باقی بماند و عملیاتی نشود. در همین راستا بسیج که یک مجموعه عظیم و آماده به کار می باشد، وظیفه خود می داند در جهت رونق اقتصادی، بالا بردن سطح تولید داخلی و جلوگیری از وابسته نشدن اقتصاد ایران به بیگانگان اقدامات لازم را انجام دهد.

وی گفت: طرح اقتصاد مقاومتی در مجموع، اشتغال زایی و افزایش تولید در حوزه های مرتبط با امنیت غذایی مردم را در دستور کار خود دارد؛ لذا بسیج سازندگی شهرستان با در اختیار قرار دادن تسهیلات و برگزاری کلاس های آموزشی لازم، از عناصر داوطلب، با انگیزه و دارای تخصص حمایت کرده تا به اهداف اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشاند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه در رابطه با زمینه های فعالیت اقتصاد مقاومتی در شهرستان، افزود: پروش قارچ، شیلات، ماکیان، زنبور عسل، دام های سبک و سنگین، شترمرغ و کشت گیاهان گلخانه ای، زعفران و صنایع تبدیلی، صنایع دستی و ... از جمله حوزه های فعالیت های طرح مذکور می باشد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اخیرا با امضای تفاهم نامه ای میان بسیج سازندگی، جهاد کشاوری و اتاق اصناف کشاورزی، افراد مستعد در زمینه های مختلف شناسایی شده و جهت دریافت تسهیلات مورد نیاز از 70 میلیون تا 300 میلیون ریال به بانک های مربوطه معرفی می شوند.

وی تأکید کرد: در سال 94 و در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، اعتباری به میزان 12 میلیارد ریال از سوی بانک های مربوطه به متقاضیان پرداخت شده است. همچنین کلیه افراد دارای تخصص که آمادگی لازم برای انجام یکی از کارهای تولیدی را دارند می توانند به اداره جهاد کشاوزی و یا بسیج سازندگی شهرستان مراجعه نموده و اطلاعات تکمیلی را کسب نمایند.

ارسال نظرات