خبرهای داغ:
امام جمعه منطقه قهاوند:

اربعین امروز نمایش قدرت اسلام است

امام جمعه منطقه قهاوند گفت: اربعین امروز قدرت اسلام را به نمایش می‌گذارد و خط قرمز بودن عتبات را معنی می کند.
کد خبر: ۸۶۰۳۷۵۶
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان،حجت الاسلام حسین محققی بیان کرد: در زمانه ای که غرب با تمام ابزار و توان به میدان آمده است تا چهره‌ای مغشوش از اسلام و مسلمانان به نمایش بگذارد، همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند امروز بار دیگر تمام کفر در برابر تمام اسلام به پرچمداری شما مردم قدعلم کرده است.

وی با بیان اینکه اربعین و فوج میلیونی زائران پیاده‌اش بزرگ‌ترین نمایش از چهره واقعی اسلام بویژه مکتب تشیع اس، گفت: اربعین امروز نقش عاشورا را بازی می کند و این بار نیزسیدالشهدا(ع) درقامت اربعین قیام نموده تا با جهالت مبارزه و امت را از ضلالت و گمراهی نجات دهد.

امام جمعه منطقه قهاوند گفت: دنیا ببیند پیروان مکتب حسینی که امروز فتوای به قتل آنها می دهند چگونه دار و ندار خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند و چگونه هم زیستی ملیت های مختلف را با نشان دادن اوج ایثار و از خودگذشتگی و در کمال رضایت و آرامش تفسیر کرده‌اند تا پیام امام حسین(ع) را به عالم برسانند.

وی در ادامه سخنانش افزود: اربعین امروز قدرت اسلام را به نمایش می‌گذارد و خط قرمز بودن عتبات را معنی می کند.

محققی گفت: شرکت در مراسم اعجازگون پیاده روی اربعین علاوه براینکه عمل به سفارش و سنت اهل بیت(ع) است، اقتداء به کاروان زینبی وهمراه شدن با کاروان اسرا است و امام حسین (ع) بعدازچهل روزعزاداری محرم برخی را دعوت می کند تا مزدشان را در حرم خود پرداخت کند.

وی ادامه داد: ابعاد سیاسی واجتماعی این رویداد بی نظیر بسیار گسترده تر از ابعاد زیارتی و عرفانی این جریان است و قطعاً اثرخود را در تحولات منطقه خواهد گذاشت.

امام جمعه منطقه قهاوند گفت: درس دیگر اربعین نشان دادن ظرفیت و توانایی به میدان آوردن محاسبات الهی و ایمان و اعتقاد به وعده ها و سنت های خداوندی است ایستادن وهزینه دادن پای ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی است.

وی بیان کرد: امام حسین(ع) در تفسیر آیه شریفه «لن تنالوالبرحتی تنفقوامماتحبون »گام را فراتر نهاد وهمه «ما تحبون» خود را به میدان آورده قربانی کرد.

محققی بیان کرد: این اجتماع سرشار از شور حسینی مزد ایثار و اخلاص آن حضرت است، مغناطیس و جذبه حسینی فقط برای مؤمنین نیست از انواع نژادها و زبان‌ها و ملیت‌ها 27 میلیون انسان را به بین الحرمین، نجف و کربلا می کشاند.

وی گفت: زیارت اربعین آنچنان قیمتی دارد که مقام معظم رهبری به حال زائرینش غبطه خوردند و فرمودند ای کاش ما نیز همراه شما بودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات