جلوه دیگری از ارادت مردم حسینیه ایران به اهل بیت؛
عرصه عظیم مراسم پیاده‌روی و زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) حاوی تماشایی‌ترین صحنه‌های عرض ارادت محبان امام حسین(ع) به مولا و امام خویش است. هرکس به فراخور توان خود، خدمتی به زوار امام حسین(ع) می‌کند تا دین خود را به زائران حسین(ع) ادا کرده باشد.
کد خبر: ۸۶۰۳۶۶۱
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد:  در این بین جمعی از جوانان هیئتی دارالعباده یزد، در قالب طرحی به نام «جای پای یار» اقدام به نظافت بخشی از مسیر پیاده‌روی اربعین کرده‌اند و نام خود را در جریده خادمان سیدالشهدا(ع) به ثبت رسانیده‌اند.           

این جمع 50 نفره به مدت 6 روز در محل عمود 890 مستقر شده و فاصله بین عمودهای 880 تا 905 را نظافت کرده‌اند.
علیرضا دهقانی اشکذری مسئول طرح جای پای یار می‌گوید: طی سفرهای قبلی و حضور چندباره جمعی از دوستان در مراسم پیاده‌روی اربعین، مساله نظافت مسیر و آلودگی و زباله‌هایی که در مسیر ریخته می‌شود، به دغدغه‌ای تبدیل شد. چرا که زیبنده نیست مسیری که زائران امام حسین(ع) با پای پیاده آن را طی می‌کنند کثیف باشد و حجم زیاد زباله‌ها به چشم بیاید. لذا طرحی مطرح شد که بر اساس آن، به صورت داوطلبانه بخشی از مسیر توسط کسانی که تمایل دارند نظافت شود. از آنجا که یکی از زائران اربعین امام حسین(ع)، حضرت صاحب الزمان(عج) هستند، نام طرح «جای پای یار» نام گرفت تا به نیت نظافت و پاکیزه کردن جای قدم‌های حضرت، این کار انجام شود.
دهقانی اشکذری با اشاره به حضور داوطلبانه تمامی خادمان طرح جای پای یار افزود: در بین جمع 50 نفره ما از نوجوان 12 ساله تا پیرمرد 60 ساله حضور داشتند که حضور آنها در کنار یکدیگر، صحنه معنوی خاصی را به نمایش گذاشته بود.         
وی مدت زمان اجرای طرح را 6 روز اعلام کرد و گفت: خادمان جای پای یار ضمن استقرار در یکی از موکب‌ها، فاصله عمود 880 تا 905 را نظافت کردند که این کار ضمن استقبال موکب‌داران عراقی و همکاری آنها، مورد توجه زائران حسینی نیز واقع شد.   
طرح جای پای یار امسال به یاد شهید مدافع حرم، شهید محمدحسین محمدخانی اجرا شد.
به زودی گزارش کاملی از این اقدام جالب و فرهنگی منتشر خواهد شد.

عصر فرهنگ/


 

 

ارسال نظرات