مراسم روز 28 صفر سالروز رحلت جانگداز پیامبر (ص) ، شهادت جا‌ن‌سوز امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) که هر سال طبق برنامه شامل زیارت از راه دور همراه با مراسم سخنرانی و عزاداری است در چالوس برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۰۳۶۱۷
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری در جلسه تصمیم‌گیری زیارت از راه دور حضرت رسول(ص) و مراسم رحلت ایشان، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کار خوب و بزرگ نیاز به مقدماتی دارد و ممکن است نقصی هم داشته باشد که باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه پیامبر اعظم(ص) ولی‌نعمت ماست، تصریح کرد: باید بیشتر و بهتر و با دقت لازم در برگزاری مراسم عزاداری رسول اکرم(ص) همت و به رسم میهمان‌نوازی از میهمانان استقبال کنیم.

امام جمعه شهرستان چالوس خاطر‌نشان کرد: دسته‌های عزاداری از ساعت 10 صبح روز شهادت امام رضا (ع) از مسجد جامع به‌سمت مزار شهدای این شهرستان حرکت کرده و این‌ روز بزرگ را به‌سوگ می‌نشینند.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم اربعین در کربلا همایش بی‌نظیر و بزرگ‌ترین اجتماع جهانی است، افزود: این اجتماع بزرگ جهانی با شرکت عاشقان مراسم و مکتب حسینی از هر نژاد، زبان، اقلیم، مذهب و کشوری با وجود تهدید داعشی‌های تکفیری در کمال امنیت برگزار شد.

راشدی‌نوری برگزاری همزمان مراسم اربعین حسینی در سراسر جهان را نشان از جهانی شدن نهضت حسینی (ع) عنوان کرد و گفت: مراسم پیاده‌روی زیارت اربعین حسینی(ع) و برگزاری گسترده آن در سراسر جهان، آغازی برای باز کردن راه جدیدی پیش‌روی بشر امروز به‌ویژه امت اسلام، از هر فرقه، قوم و مذهبی بوده و بشارتی برای اتحاد امت اسلام به‌شمار می‌رود.

وی با اعلام اینکه روز اربعین به‌نام چالوس در استان ثبت شده است و پخش مستقیم برنامه عزاداری شبکه استانی از چالوس بود، یادآور شد: ضمن تشکر از ستاد برگزاری مراسم اربعین و همه دست‌اندرکاران، هیئت‌های مذهبی و مردم عزادار امیدوارم با این سنتی که الحمدلله تثبیت شده هم برنامه عزاداری و نماز ظهر عاشورا و هم مراسم اربعین هرسال بهتر از گذشته و باشکوه‌تر برگزار شود.

امام جمعه شهرستان چالوسدر پایان گفت: امیدواریم حضور گسترده مردم در روز 28 صفر سال‌روز رحلت جانگداز پیامبر (ص) و شهادت جا‌ن‌سوز امام حسن مجتبی(ع) که هر سال طبق برنامه شامل زیارت از راه دور همراه با مراسم سخنرانی و عزاداری است امسال نیز محقق شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها